En VARNING till Sthlmsbrudar
Hm, det här var trist läsning!
Allmänt sett så tycker jag att man absolut ska ta sig tiden att själv gå och titta på sin brudbukett på fredagseftermiddagen. (om man gifter sig en lördag dvs)
Det vill jag som florist helst, så jag kan slappna av i vetskap om att min kund är tillfreds med resultatet och jag annars har möjlighet att ändra på detaljer.
Jag tjatar alltid på forumet om att man ska välja sin florist med omsorg och lägga fokus på att denne känns kompetent OCH att man "lirar". Dvs att man känner att man verkligen kommunicerar.
Man är två om det och det kan mycket väl hända att en florist passar bättre för en än för en annan. Även om man försöker gå alla till mötes.
Jag vill poängtera att en bukett i stort sett alltid innehåller grönt. Rent binderitekniskt brukar det behövas av flera skäl.
Däremot verkar kommunikationen helt brustit här i fråga om det synligt gröna.
När det gäller att hänga ut och varna för ett enskilt företag på nätet på det här sättet tycker jag dock att man ska vara lite försiktigare än här. Man kan sannerligen orsaka stora konsekvenser och då tycker jag att man ska ha blivit riktigt illa behandlad innan man tar till storsläggan.
Det här är ju ett tag sedan nu och det finns inga uppgifter om hur saken löst sig. Hörde chefen av sig? Har det rett ut sig? Har du fått något plåster på såren?
Om du fått det vore det på sin plats att berätta det lika högt som missnöjet innan. Hittills vet vi ju bara att chefen skulle återkomma.
Jag tror de flesta är nförstådda med att vi alla i alla våra yrken råkar ut för att det sker missförstånd eller händer saker där kunden måste kompenseras eller bes om ursäkt. De flesta av oss har nog stått i ett läge där man tänkt "shit, vad gör jag nu" och hoppats på att det går att reda ut utan att helvetet brakar lös.
Själv är jag nyfiken på hur det gick av kollegiala skäl. Jag vill gärna hör hur de hanterar sådana här situationer. Det är inte en helt enkel del av jobbet.