Ofrivillig älskarinna
Jag tror att du ärligt talat, innerst inne, vet vad du ska göra. Sen om du orkar, kan och gör det NU, är en annan femma. Det kommer att göra ont, för fasiken det gör, fan kärlek, den gör ont. Du kommer mest troligt må jävligt skit över det hela eftersom du har kärat ner dig ordentligt.
MEN - vet jag att du kommer och klara dig och gå vidare, hitta den mannen som behandlar dig med mer respekt, ENDAST har dig vid sin sida som sin kvinna, sambo, fru eller vad som och älskar dig och ger dig den respekten och kärleken som du förtjänar. Då kommer du blicka tillbaka på detta som du lämnade och tänka "varför stannade jag så länge och tog emot så mycket skit egentligen".
För ja, du tar emot skit faktiskt, genom att stanna med honom. Jag förstår han är förvirrad, jag förstår DU är förvirrad, sårad och djupt besviken men han måste göra sitt val. Du eller henne, punkt slut. Du vet detta också.
Om han kommer med undanflykter konstant, då är det inte som han talar, inte sanningen iaf. Man kan inte heller äta kakan och behålla den. I slutändan, såras du tyvärr mest tror jag.
Just nu, såras du, det är inte heller rättvist mot hans tjej, som du också vet. Och han är ju den som orsakar detta.
Och sen, om han nu väljer dig, kan du lita på honom som du själv säger? Nej, det tror jag inte tyvärr. Du kommer nog att ha i baktanken, kan han göra detta mot mig också? Kärleken är ju inget man kan rå över när känslorna kommer eller försvinner så tyvärr, kan samma sak ske mot dig också om ni två blir ett.
Du låter som en vettig tjej, det tycker jag, du förtjänar bättre, även om han är en säkerligen, kanon kille som du älskar, så är han ju inte sådär toppen just nu eller hur?
Jag vill absolut inte gå åt hårt mot dig, inte så jag menar, jag är bara en främling som läser igenom det du skriver och jag tycker det låter som om du vet exakt hur du ska göra.
Du måste bara ta modet ända upp till halsen och bara spotta ut det tjejen!