• Dejli

Ofrivillig älskarinna

Jag har varit i ungefär samma situation. jag visste inte om tjejen från början, men efter ett ganska kort tag. Jag hade hunnit få känslor för honom, men tror inte han riktigt kommit dit då. Vi pratade mycket, men det dröjde över ett halvår innan det blev något "mer". Detta trots att han flera gånger sagt att han var kär i mig.

Att dom hade problem visste jag redan innan, då min bästa vän som bodde i samma trapp hörde dem bråka väldigt högljutt flera gånger i veckan, och även hörde tjejen säga till en kompis att enda anledningen till att hon stannade var pga deras hund. Sorgligt egentligen...

Efter att ha träffats till och från i ca 2 år (nån gång varannan månad ungefär) så bestämde vi på nyår för två år sedan att det fick räcka. Ingen av oss var den människa vi ville vara, och han ville göra det som var rätt och ge sitt förhållande en ny chans.

Tre månader senare kom ha och hälsade på mig på jobbet och undrade hur jag hade det, och om vi kunde ta en fika och prata lite. Jag tyckte inte det var nån bra idé, och jag var upptagen med arbetet just då. Så istället hittade han min nya msn-adress och skrev långa inlägg och förklarade att dom hade gjort slut en gång för alla, hon hade flyttat ut och han undrade om han skulle få en ny chans.

Hjärnan gav såklart ett solklart nej till svar, men hjärtat ville annorlunda... Jag tänkte att det är bättre att ge det en chans och veta att det inte fungerade, än att låta bli och gå och undra resten av livet.

Nu har vi varit ihop i över två år, och vi är båda lyckligare än någonsin, och planerar för bröllop och familj. Jag tror dock inte att det hade varit vi två om vi båda hade träffats under de omständigheter vi gjorde men som singlar (han alltså). Vi behövde tid att mogna och fundera på våra liv. Jag tror inte heller att det blivit vi om vi inte hade fattat beslutet att sluta ses. Han försökte få sitt förhållande att fungera, och han insåg att det var dödfött sen när han inte hade nån "backup" att smita till när det blev jobbigt...

Allt är inte svart eller vitt. Jag ångrar många saker jag gjort, och han också. Ställ inget ultimatum om du inte är fast besluten att stå bakom det. Då förlorar du all trovärdighet du haft, och har du en gång gett med dig så är det kört.

Svar på tråden Ofrivillig älskarinna