• Moirie

Ofrivillig älskarinna

Som ovanstående inlägg belyser så kan det både handla om en skitstövel eller mannen du kommer att leva resten av ditt liv med. Det är det ingen som vet just nu. Jag kan tycka att ett halvår är lite väl lång tid att ha överlappande förhållanden om han nu är påväg ut ur sitt gamla och in i något nytt med dig men det är ju ganska vanligt att det ser ut på det viset, att man kör med två relationer innan man brutit upp ordentligt. Vad jag vet dock, är att så länge så människor kommer undan med vad som är en bekväm lösning på kort sikt så kommer de fortsätta med den. Om han har hållt på såhär i fem månader så kommer han hålla på så i fem månader till om varken du eller flickvännen ställer ett ultimatum.

Varför berättade han för dig om sitt förhållande? Jag undrar om han inte egentligen ville att du skulle fatta beslutet åt honom. Att han nu säger att det nog vore bättre att ses som kompisar låter som att han gjort sitt val, tyvärr, men utan att riktigt stå för det.

Försök att be honom att återkomma om/när han är singel. Jag tror inte han kan välja dig fullt ut så länge som du nöjer dig med småsmulor

Svar på tråden Ofrivillig älskarinna