Han valde sin tjej och vi slutade att träffas. Det var jag som inte ville ses, för jag orkade helt enkelt inte. Vi träffas fortfarande ibland då vi har gemensamma vänner nu, men det var nu länge sen vi hade nåt och det går bra.
Jag vet, det är skittufft och i alla fall för mig tror jag känslorna för honom nästan bara blev ännu starkare för att det blev förbjudet.. och jag trodde inte jag skulle överleva en dag utan att träffa honom. Men se, det gick jag lever, och ganska så snart mådde jag även bättre.
Jag tror nog du lurar dig själv med att dina känslor sakta ska avta om du fortsätter att träffa honom. Lätt att det blir precis tvärtom och enklare kommer det inte att bli. Sen om du verkligen vill ha honom, tror jag nog inte att du vill dela honom med någon annan som blir förd bakom ryggen, så enda sättet som jag ser det, att få honom, är att få honom att välja. Han kanske ju faktiskt går ifrån henne för dig. Det verkar ju va flera som skrivit här som varit med om den varianten också =)
Lycka till
Lurad till att vara annan skrev 2009-12-14 10:31:46 följande:
CeKe en fråga, du säger att du ställde ett ultimatum och att han valde sin tjej. Vad hände efter det, ärligt, träffades ni inte mer efter det eller fortsatte det ett tag till trots detta? Jag känner själv att jag är rädd just nu för att säga till honom att välja.... för jag vet inte om jag är beredd att förlora honom helt och hållet just nu :S Jag hoppas att jag succesivt ska kunna tona ner mina känslor för honom...långsamt vänja mig vid tanken på att det är som det är.. kasnke naivt att tro att det ska fungera .. men... gud.. jag vill verkligen inte hela vår "story" ska ta slut just nu :S Å andra sidan, så... blir det inte bra så som det är heller, innan jag visste om att han hade tjej så var allt väldigt lekfullt och roligt... men nu har allt blivit så allvarligt... mkt mer negativt... och negativa känslor...