Bra poäng. Det är ju mycket man lägger pengar på vid ett bröllop som är mindre viktigt i det långa loppet än att hålla sams med vänner.
Men om jag får återgå till "hemliga relationer" eller singlar som plötsligt visar sig ha en partner så tycker jag att man som gäst inte har någon rätt att bli sur över att inte få ta med sin partner om man inte berättat tidigare att man har ett förhållande. Man kan säkert ha goda skäl att vilja hålla sitt förhållande hemligt men något man avsäger sig i och med hemlighetsmakeriet är ju att räknas som ett par!
Jag tror att många gör som vi gjorde och bestämde gästlistans storlek baserat på vad vi redan visste om våra gästers civilstånd och vi bjöd in så många vi hade råd med. Om det poppat upp fem nya gäster (för att singlar visat sig ha relationer) så skulle vi bli tvungna att skippa något annat eller några andra för att ha råd att bjuda med dem. Som gäst kanske man kan försöka föreställa sig hur det blir ekonomiskt om det inte bara är man själv som vill ta med en extra person? Kostnaderna kan bli ganska stora.
Andreas flicka skrev 2009-12-16 09:17:12 följande:
Jag undrar hur mycket pengar det kan röra sig om när det handlar om att man inte vill bjuda respektive som man aldrig har träffat?