• KatjaB

Måste man bjuda med pojk/flickvän

jag vet inte riktigt vad jag tycker. Rent spontant så känner jag att man bjuder vännernas respektive.
    Men å andra sidan väljer ju många att ha barnfria bröllop och det är helt okej etikettmässigt, själv vet jag inte om det är så stor skillnad "din flickvän är okej, men era jobbiga ungar får stanna hemma".
    Vi har själva många vänner som har barn och hoppas på att de flesta kommer skaffa barnvakt för att vi ska få plats och för att det inte ska bli jobbigt att det är barn med. Så det här är absolut ingen känga mot någon utan bara en reflektion från min sida.

• KatjaB

Andreas flicka skrev 2009-12-16 09:17:12 följande:

Jag undrar hur mycket pengar det kan röra sig om när det handlar om att man inte vill bjuda respektive som man aldrig har träffat? Spontant känner jag också att man bjuder respektive. Jag vet inte om jag skulle jämföra det med att inte bjuda barn, barn är inte bjudna i många av livets sammanhang, allt från bröllop, nyårsfester, begravningar etc.
    det beror väl på VAD för slags nyårsfest man har. Allt inkluderar ju inte alkohol. Sen har jag ju personligen svårt att förstå varför man inte skulle ta med barn på en begravning, jag tror det är bra för dem att få ta förväl och på något sätt få ett avslut de också.
Svar på tråden Måste man bjuda med pojk/flickvän