Inlägg från: 090208 |Visa alla inlägg
  • 090208

Varför säger man 'caketopper'?

Jasa, ar det deeet det betyder..?

Varfor sager man bestman???

Imma skrev 2009-12-14 15:45:59 följande:
    Varför säger man "favors" istället för presenter till gästerna.
  • 090208

Och varfor i H-E sager man blogg???? Na men allvarligt, heter det inte dagbok?? Eller? Vad ar skillnaden?

Allt engelskt nar det finns ett svenskt ord ar urlojligt!! Pa min lokala McDonald's sa jobbar det bara team members, supervisors och sa en manager. Ar det likadant pa alla? *spyyy*

• 090208

GaaaaHaaaaHaaaa!!! Har jag aldrig hort! Men dock fuckable. Men hey, far kidsen prata sa? Antar att ni foraldrar flyger i taket...

didis skrev 2009-12-16 10:33:01 följande:
    carebear (dvs "jag bryr mig inte ett skit om vad du säger", uttrycket används samtidigt som man böjer sig framåt och hänger med armarna som en björn) = bry-björn
  • 090208

Aah, ok. Men det ar val anda samma sak som dagbok?

emilou77 skrev 2009-12-17 22:07:54 följande:
    Blogg är ju förkortning av webblogg (nätlogg på ren svenska kanske, vad blir det då... tlogg?) och logg eller loggbok har väl funnits med rätt länge?
  • 090208

Men ar inte cupcakes muffins som har nat uppa, typ choklad och ar lite mindre? Eller?? For visst finns det muffins i England sa det ar 2 skilda saker.

Men om det nu var traditionella muffins det handlade om sa ar det stort-lojligt!

emelieochlinus skrev 2009-12-18 16:16:49 följande:
    läste just på en receptblogg "de här cupcakesen är fantastiskt goda..." Hallå! Det hetter muffins på svenska muffinsarna i plural bestämd form.
Svar på tråden Varför säger man 'caketopper'?