• E11a

uppraderad flygklass??

Vi blev faktiskt uppgraderade på bröllopsresan till Tanzania! Blir det ganska ofta då vi flyger British Airways. Vi hade bokat premium economy men blev uppbumpade till business. Men det berodde nog snarare på makens guldkortsstatus än att vi hade gift oss!

Som sagts ovan, det är definitivt min uppfattning att nu för tiden får man sitta i den klass man betalat för om den inte är överbokad och det enda som hjälper är guldkort (eller att resa på samma bokning som någon som har guldkort).

Jag reste mer i jobbet förr, särskilt mycket till USA, och för en 5-6 år sedan tror jag att det var mer smörande för guldkorts hållarna och man kunde bli uppgraderad om det var ganska tomt i business men ändå inte helt fullt i economy.

Det där med at checka in sent vet jag inte om jag tror på..... vi får oftast inte uppgraderingen vid incheckningen utan oftare när man kommer till lonugen eller helt enkelt vid boarding.

• E11a

Mlle M - Visst är det oförskämt Att dom har mage att bara ge en det man betalar för. Ha ha ha.... det var bättre förr

Svar på tråden uppraderad flygklass??