• Superstarfia

Vilken diet funkar egentligen?

Pulver är inte hållbart i längden...

Antingen går man till en dietist för att få hjälp där, eller så kör man på viktväktarna. För det som det handlar om är att ställa om sin syn på mat.. arbeta med sin hjärna.. för oftast är det i huvudet problemet sitter... man äter för att det är gott, inte för att man är hungrig...

pulver är bara för mig en absolut sista utväg 2-3 veckor innan bröllopet....

• Superstarfia
    annmonw skrev 2009-12-18 01:54:02 följande:
    camebridge !!! det går fort och är otrligt motiverande för att hålla vikten sen
    jaså? varför är det motiverande? för att man först svälter kroppen, och sen chockar kroppen med att börja äta....
  • Superstarfia
    cherrycupcake skrev 2009-12-18 09:11:49 följande:
    Oj vad många svar :)jag försöker träna 2-3ggr/veckan köpte mig ett "guldkort" och tränar just nu mycket styrketräning och andra trampmaskiner har inte testat någon speciell gruppträning.Jag går på sportlife är det någon som gör och i så fall vad är roligt?själv skulle jag villja testa både step och bodypump men vet inte riktigt vad man gör....
    Jag tycker personligen att bodypump är kul, det är ju styrka för hela kroppen i grupp. däremot är det inte någon vidare konditionsträning, då är step att föredra. Prata med dem på gymmet så hjälper dom dig med allt du behöver veta.. prata även med instruktören för just den gruppen om att det är din första gång så är han/hon extra noga med att förklara hur en rörelse ska göras.. :)
  • Superstarfia

intressanta tankar LCHF are har..

I varje forskningsrapport som kommer på ämnet så ser man ett klart och tydligt språk.. Gör av med MER energi än vad du stoppar in..

Jag jobbar med forskning inom just viktminskning och driver just nu ett projekt om LCHFs baksidor.. såsom förhöjda levervärden osv...

• Superstarfia
    Torsdag skrev 2010-01-14 14:05:28 följande:
    Superstarfia - Intressant, jag är mycket intresserad av att se belägg för att lchf ger höjda levervärden osv. Vill du länka till några rapporter som ditt universitet/forskningsinstitut använder sig av.Av vad jag vet så får man främst leverskador av alkohol och av att överäta kolhydrater.Citat från professor Fredrik Nyström vid Hälsouniversitetet i Linköping ang skador på levern kopplat till kosten.- Vi kan dock se att ökningarna framför allt var kopplade till det ökade socker- och kolhydratintaget under viktuppgången, inte till ökningen av fettkonsumtionen. Länk: www2.unt.se/avd/1,1786,MC=77-AV_ID=722499,00....Engelsk länk, hur läsk och juice ger fetleverwww.telegraph.co.uk/foodanddrink/foodanddrink...
    Eftersom forskningsprojektet pågår just nu så finns det inga rapporter att visa.. kan dock bara tala för mig själv som ingår som en av de som provar dieten.. jag fick förhöjda levervärden och även påverkan på njurarna efter 3 månader med lchf..
  • Superstarfia
    Torsdag skrev 2010-01-17 21:33:12 följande:
    Superstarfia - ' Man bygger ingen forskning på erfarenhet från en person, det krävs en större urvalsgrupp.' Jobbar du med forskning eller är du med i en urvalsgrupp vilken dieter testas på?' Även om inte ni är klara med er rapport så gissar jag att ni har annan forskning, källhanvisning att använda er av?
    Jag är inte urvalsgruppen, jag är dock med i den.. Jag jobbar med forskning på ett universitet i Sverige.. Ja vi har både de ena och andra rapporten om olika dieter.. men inget jag kan hänvisa till i dagsläget..

Som sagt, jag kan i dagsläget bara hänvisa till mina egna upplevelser av dieten och de var INTE positiva..

Men alla gör vi våra egna val i livet, och det som funkar för dig kanske inte funkar för mig eller gemene man.. så är det med alla dieter..

Jag är inte pro någon diet över huvudtaget utan för den enkla ekvationen fler kalorier ut än in...

Jag publicerar gärna rapporten här om några månader när den ska vara klar...
Svar på tråden Vilken diet funkar egentligen?