Hej Igen!
Det låter som en bra start, att träna 2-3 gånger i veckan. För att gå ner i vikt krävs det att du både styrketränar och kör kondition. Ju fler muskler du har, desto mer jobbar de även under vila. Body pump är bra för att få upp styrkan. Spinning, aerobics, step, afro ,spinning är både kul och du svettas. Yoga och pilates är jätte bra för att få kontroll på kroppen, där jobbar man verkligen med alla muskler och tänjer även kroppen. Det viktigaste är att du känner att det är kul att träna,då är det lättare att hålla sig motiverad. När du även kommer att se resultat, blir du säkert ännu mer taggad. Det är även viktigt att lyssna på kroppen, gör inget som inte känns bra för dig och din kropp.
Själv tränar jag nu ca 3 gånger i veckan, Yoga, styrketräning, spinning ibland och dans. När jag var dansare tränade jag ca 6 timmmar/ 5 ggr i veckan.
camebridge är kanske inte den bästa metoden eftersom även där går du ner mycket under tiden du tar kuren, sen trappar du upp med mat och till slut ska du äta normalt. Jag har själv inte gjort den kuren, men jag känner tjejer som har det och alla gick ner, men nu är de tillbaka till ruta 1.
Träna och ät med sunt förnuft så kommer det bli en del utav din livsstil och inte bara till bröllopet.
Lycka till!