Inlägg från: iregnet2010 |Visa alla inlägg
  • iregnet2010

Tips ang Fiji och NZ

dela upp resan om det går -den är helt vidrig. (tog mig 3-4 dagar att återhämta mig från resan till NZ)Flög Stockholm-London-Bangkok-Sydney-Auckland. Hem flög vi Auckland-Brisbane (2 dagar layover)-Singapore (3 dagar layover)-London. Var väldigt mkt skönare att stanna några dagar på hemresan. Man tappar lite tid o brisbande var ingen höjdare eftersom de hade vinter då.

Har man råd skulle jag absolut flyga 1 klass...annars får man bunkar upp med mkt sömntabletter.

Fiji var coolt men snorkling, mat mm var bättre i Thailand (vi backpackade dock så det är möjligt att smekmånadsställen är bättre). Vi köpte vår resa till Fijji på plats i NZ (min M2B pluggade där en termin) kostade ca 5000 pp för flyg+båt+5 nätters boende med luftkonditionering.

Jag tror ni får det helt underbart, när hade ni tänkt att åka ? vi åkte när det var sommar i sverige. Skulle jag göra det igen skulle jag åka när vi har vinter och de sommar eftersom jag tyckte NZ var för kallt när jag var där, vackert var det dock!

Svar på tråden Tips ang Fiji och NZ