Schablon för prägling
Jag funderar på att prägla inbjudningskort, vigselprogram osv. Jag skulle vilja ha vårt monogram upphöjt på framsidan. Är det någon som vet om jag kan beställa en schablon för detta någonstans?
Jag funderar på att prägla inbjudningskort, vigselprogram osv. Jag skulle vilja ha vårt monogram upphöjt på framsidan. Är det någon som vet om jag kan beställa en schablon för detta någonstans?
Tack för era svar. Det jag är ute efter är alltså en schablon som man lägger under pappret, sedan trycker man längs schablonens konturer, då trycks pappret "ut" och kommer då stå i formen av schablonen.
Präglingsstämplar verkar ju som ett smart alternativ, men jag tycker de är lite dyra
Embossing är så klart också ett albernativ... men jag skulle så gärna vilja göra det med med "bara pappret" (schablon).
Någon som vet om man kan beställa schbloner någonstans?
Det är klart att jag skulle kunna försöka mig på att skära ut själv men tror inte det skulle bli så bra
Tack Kristo, jag tycker inte heller att det ska vara så konstigt. Jag ska kolla med Ljunggrens!
Jag var till Ljunggrens i lördags men då hade de stängt för inventering :( tyvärr. Jag tänkte jag skulle göra ett nytt försök i helgen.
Jag har också försökt hitta någon typ att skylttillverkare som kanske skulle kunna göra en schablon. Men än så länge så får jag leta vidare.
Jag hoppas på Ljunggrens!
Typiskt!
Vem vet, de har så mycket fint på Ljunggrens, att i värsta/bästa fall kanske jag kan hitta något annat där.
Jag rapporterar när jag varit där :)
Nu har jag varit på Ljungrens, de hade inga schabloner.
Hon tyckte att för ett krafigare papper som jag tänkt mig behövs en stor präglingsstämpel eller att man lämnar in det till tryckeriet. Alternativet är väl om jag kan hitta någon som kan tillverka en schablon. Det lutar åt att jag får ge mig och istället ta till embossing.
Var kan man hitta de mindre stämplarna? Finns de att beställa med eget motiv?
Ja precis, jag vill att pappret ska bukta ut. Säg gärna till om du hittar något :)