Inlägg från: Fru G-lund |Visa alla inlägg
  • Fru G-lund

Byte av efternamn inför smekmånaden?

Helsingborg i Mars skrev 2010-01-10 20:39:46 följande:

Känns bara så trist och åka med det gamla namnet (biljetten borde jag kunna göra namnändring i) och då kanske man inte kan få fria uppgraderingar som newlyweds om vi inte har samma namn? En tanke bara...kan ju va rätt skönt och få åka 1:a klass till asien ;)Tack alla för era svar än så länge, byråkratin är en djungel...
    Måste bara fråga vad du menar med:(biljetten borde jag kunna göra namnändring i)? Menar du att du har beställt en biljett i ditt "nya" namn? Om så är fallet så kostar det en slant att ändra tillbaka det. Inte direkt billigt vad jag har hört.
    Det som gäller är att du ska ha samma namn på flygbiljett och pass!!Och flyga 1:a klass till Asien utan att ha betalat för det eller har massa poäng på något vip kort det tror jag du kan glömma, nygift eller ej.
  • Fru G-lund

Helsingborg i Mars skrev 2010-01-10 21:52:28 följande:

Fru G-lund: Resan är bokad och ska betalas om ngn vecka. Tror att det kostar runt 1500 för ett namnbyte vilket jag hade kunnat tänka mig att lägga ut för att få känslan av att resa med nytt namn, idag är den bokad i samma namn som det står i mitt nuvarande pass. Förstår inte varför du skulle skriva att jag kan glömma uppgraderingar om jag har massa poäng på mitt kort - det har väl inte du ngn aning om såvida du inte jobbar med det. Jag förväntar mig absolut inte några uppgraderingar men hört att hotell och flygbolag ibland är lite extra snälla mot nygifta och det tycker jag hade varit kul och få vara med om. Så det tänkter jag inte, som du nämner det, glömma.
    Du missade poängen:Jag menade att det är troligare att bli uppgraderad på en flygning om man har många flyg miles på ett och samma bolag tex Thai air än om man checkar in som nygift.
    Men som sagt det är en mycket större tragedi att inte få komma med alls för att man har fel namn på bijetten än att få sitt på dom säten man har betalat för.
Svar på tråden Byte av efternamn inför smekmånaden?