• Västkust

Har ni med ringarna på bröllopsresan?

Hej, har hört vissa som inte vågar ta med sig ringarna på bröllopsresan beroende på resmål. Hur tänker ni och vart åker ni?

• Svar på tråden Har ni med ringarna på bröllopsresan?
  • Imma

Vi åkte till Grekland efter bröllopet (vägrar kalla det bröllopsresa, den sparar vi till senare. ) och jag var mest rädd för att tappa vigselringen i havet. Vi gjorde så att jag låste in den i kassaskåpet på hotellrummet på dagen, så hade jag den på mig på kvällen och på dagarna alltså bara förlovningsringen.

När vi åkte till Turkiet i höstas hade jag den på mig hela tiden, men jag bytte plats på ringarna så att förlovningsringen satt som ett ankare ytterst.

Att bli bestulen på ringarna oroade jag mig inte för, men det kanske är beroende på resmål.

• timonb2

skulle aldrig falla muig in att åka på bröllopsresa utan ringarna....
    men som ovan kan man ju vara försiktigt med de så man inte tappar dem!!

• lecaroline

Klart att de var med. Jag tar aldrig av mig ringen, har gjort det en handfull gånger sedan vi gifte oss.
    Min mans ring är dock lite för stor så han har inte på sig den vid kontakt med vatten.

Men sedan la vi inte heller en hysterisk summa på ringarna så vi är inte oroliga just för det. Det är mer sentimentalt värde på dem

• Zia 20090618

Vi förlovade oss i somras och jag har därmed bara en ring än så länge. Vi ska dock båda lämna våra ringar hemma nu när vi åker till Thailand i veckan. Hans anledning: när han tvättar händerna eller duschar tycker han att den sitter för löst och därmed kommer den riskera att glida av dagligen när vi badar. Min anledning: jag kan inte ens ha på mig ringen på nätterna för fingrarna sväller upp. Och därmed räknar jag inte med att kunna ha på den på resan, jag vet att fingrar osv kommer svälla upp för mig;) Och ja, femsiffrigt belopp - skulle inte vara roligt att tappa den ringen i havet, då även min sitter ju lösare i vatten;)

• Snufflan

Självklart kommer vi att ha ringarna på oss när vi åker iväg på bröllopsresa, har jag alltid på mig den hemma så kommer jag att ha på mig den då oxå.

• aikidoaasa

Vi kommer att ha med oss våra, men lämnar dem på rummet i kassaskåpet på dagarna så att vi inte tappar dem.

• Honey bunny83

Oj har suttit och funderat på detta med ringarna... jag har väldigt smala fingrar så min ring kan ibland kännas lite stor.. men vi kommer att resa iväg på vår smekmånad med ringarna sen får vi se om vi badar med dem.... på ett sätt så svullnar fingrarna när det är varmt och när man sen kommer i kontakt med vatten...( då går ju svullnaden ner) ja jag vet inte... men med det ska dom:) Vi kommer kanske dock att behöva låsa in dem på dagarna??

• KatjaB

where the ring goes, I go

sambons förlovningsring är lite för stor just nu men det har vi tänkt fixa till, så då sitter de ju där de ska. Är så van vid min förlovningsring nu att jag känner mig smått naken på fingret när jag inte har den.

• Korallbruden

Skulle aldrig lämna min hemma Vill ju njuta av den varje minut jag kan. Skulle den sitta löst skulle jag inte bada med den på utan använda säkerhetsskåp.

• aikidoaasa

Honey bunny83 skrev 2009-12-28 21:24:56 följande:

Oj har suttit och funderat på detta med ringarna... jag har väldigt smala fingrar så min ring kan ibland kännas lite stor.. men vi kommer att resa iväg på vår smekmånad med ringarna sen får vi se om vi badar med dem.... på ett sätt så svullnar fingrarna när det är varmt och när man sen kommer i kontakt med vatten...( då går ju svullnaden ner) ja jag vet inte... men med det ska dom:) Vi kommer kanske dock att behöva låsa in dem på dagarna??
    Varning!
    Visst svullnar kroppen lite av värmen... men vattnet svalkar ner kroppen och så länge som du är i vattnet så krymper omfånget på dina fingar. Risken att ringen ramlar av ökar och när du är i vattnet så märker du inte av på samma sätt när ringen flyttar på sig. Det är många brudar som har trott att det är ok eftersom det är så varmt. Jag fick höra det hos en guldsmed idag. Tydligen har han och hans affärs partner fått ta emot många ledsna kvinnor som blivit av med ringar på det sättet när de varit utomlands och vill ha tag i en likadan ring som den tidigare.
  • KatjaB

efter att ha varit inne på den här tråden så drömde jag inatt om att jag tappade stenarna ur min ring, nu ska min vigselring ha 7 stenar och inte 20 som i drömmen, men i drömmen så tappade jag 15 stenar. snacka om BT-skadad man börjar bli

Svar på tråden Har ni med ringarna på bröllopsresan?