Just nu vill ja verkligen bara sjunka under jord..
Mamli> Jag har varit med om en liknande situation och jag vet precis hur du känner. I april fick jag anställning på en myndighet. Jag hade 6 månaders provanställning och trives mycket bra på min arbetsplats med både arbetsuppgifter och kollegor. Prick 14 dagar innan min anställning skulle gå över till en tillsvidareanställning fick jag reda på att jag inte skulle få fortsätta. Min så kallade chef hade inga hållbara argument till varför jag inte fick fortsätta. Det enda hon hade att säga var att jag hade frågat om semestervillkoren, att jag hade frågat om hur det skulle bli med sommarsemestern... något jag anser vara en självklarhet och rättighet att veta då man börjar på en ny arbetsplats. Sen tyckte hon att jag pratade för lite på våra morgonmöten... That´s it... Gissa om jag blev chockad. Mina kollegor gick i taket. Vi ringde till facket, men de kunde inget göra eftersom de informerat mig 2 veckor innan provanställningen upphörde. Detta var bara en rad av händelser som skedde, bland annat så sa hon att jag kunde gå med omedelbar verkan om jag ville. Detta var precis vad de ville att jag skulle göra för att det skulle verka som om jag hade gjort något fel. Just därför gick jag tillbaka till jobbet mina sista dagar och såg chefen i ögonen varje dag. Jag vet att gjorde ett jätte bra jobb, var omtyckt av mina kollegor mm så jag vägrade låta dem knäcka mig. Samtliga team engagerade sig för min skull och tyckte det var ofantligt obehagligt det som hände. Vissa kom fram till mig och sa att de hade tappat förtroendet för ledningen. Sista dagen på jobbet hittade min chef dessutom på en ursäkt för att inte behöva vara på jobbet och tacka av mig, vilket mina kollegor gjorde. Hon kunde inte gå med rak rygg och stå för sitt beslut. Det hela var väldigt skumt och otäckt. Jag kan verkligen förstå dina känslor. Jag mådde fruktansvärt dåligt av detta och kan göra det fortfarande. Självförtroendet får en rejäl törn även om man vet att man är jätte duktig på det man gör och inte gjort nåt fel. Jag vet inte hur du känner, men för mig har det varit väldigt jobbigt att prata om, nästan generande. Det är drygt 2 månader sedan detta hände...