• Cantaton

När man inte har någon/några tärnor..?

Man kan låta bli att ha tärna även om det finns marskalk Jag tycker inte att du ska ha en tärna bara för att. Eftersom jag sjunger mkt på vigslar har jag sett de flesta varianter och det enda som spelar roll gällande tärna inne i själva kyrkan (om ni gifter er i kyrkan) är vad du ska göra med brudbuketten under ringväxlingen. Och där har jag varit med om flera lösningar:

- Mamma eller någon annan i första bänk tar hand om buketten så länge

- Prästen tar hand om buketten och lägger den på altaret eller altarringen

- Jag som solist har tagit hand om buketten för att jag suttit på någon stol i närheten av brudparet

Om du vill ha en tärna för att ha någon som är med till frisören och stöttar under dagen är det ju ett annat problem. Men det lät inte som om det var det du tänkte på.

• Cantaton

Tråkigt att höra att det skar sig så med dina vänner. Men det låter ändå som att du har fin gemenskap med sambon och hans vänner. Även om det inte är samma sak... Jag är övertygad om att du kommer träffa vänner i livet framöver.

Var bor ni och var ska ni gifta er?

Om din mamma skulle bli glad över att ta emot buketten tycker jag absolut att hon ska få göra det Antingen går du fram till henne och lämnar den eller så kommer hon upp och hämtar den av dig.

Svar på tråden När man inte har någon/några tärnor..?