• Nordiskbrud

Inbjudan, vigsel o fest utan barn, hur skriva?

Precis, sen är det kanske en del barn i "prinsessålder" som gärna vill se bruden (och brudgummen)

Aleta skrev 2009-12-29 00:00:17 följande:
    Som Didis skrev här ovanför så är en vigsel i kyrkan en gudstjänst som är öppen för alla. Vem som helst kan alltså komma in och närvara vid er vigsel. Man kan inte porta någon, så därför är det väl mer korrekt att bara begära barnfritt till festen.
  • Nordiskbrud

Visst KAN ni göra så men då får ni vara berädda på att de som ammar inte kommer och kanske ifrågasätter. Riktiga spädisar är ju beroende av sina mammor inte bara för maten och personligen tycker jag inte att det är riktigt schyst att förbjuda spädisar.
    Långt ifrån alla barn i spädåldern tar flaska och många vill inte heller störa ammningen med att blanda in flaskor. Själv kunde jag ge våra flaska men jag hade aldrig lämnat dem för så lång tid som en vigsel och fest tar innan de blivit "äldre" (vart den gränsen går är ju väldigt individuellt men runt 4-5 månader var våra innan jag kunde lämna dem så länge).

(Har man en skrikis så väljer man nog ändå att stanna hemma, så mycket hyfts har man som förälder )

Rufsas skrev 2009-12-29 13:05:44 följande:
    Jag har en fråga till er om det här med ammande barn. Vi vill ha en barnfri dag både under vigsel och fest. Min Fästis säger absolut nej till även ammande barn medan jag vacklar. Eftersom vi inte har egna barn tror jag att det är svårt för oss att relatera till. Är det okej att ha helt barnfritt även för ammande barn? Eller blir föräldrarna gôrarga?
Svar på tråden Inbjudan, vigsel o fest utan barn, hur skriva?