Mannen i mitt liv är en gift syrian..
Ja rubriken refererar redan till det stora problemet. Vi träffades på min nya arbetsplats förra sommaren och det klickade mellan oss från dag ett och har inte kunnat slita oss från varandra från den stunden. Vi har nu träffats i hemlighet under ca 1 års tid och diskuterat detta dilemma som verkar vara helt omöjligt att lösa. Han är gift och gifte sig väldigt ung med en tjej ifrån sitt hemland. Det var då ett sånt här anordnat bröllop. Dom gifter sig, hon får komma hit till Sverige osv. Något han ångrar sig djupt över idag snart 5 år senare. Hans familj vet om att han träffar någon på sidan om och det har ställt till med en hel del. Hot och förföljningar bland annat, vi försöker vrida och vända på det för att på bästa sätt lösa det, men det verkar inte gå. Jag är svensk protestant och hand är katolsk syrian och som katolik får man inte skilja sig och skulle vi mot förmodan på något vis få detta att gå igenom kommer han få lämna hela sin familj och bakgrund bakom sig. Och vi tvingas flytta till en ny stad med hemlig adress för att få bli lämnade ifred. Och vad kommer att hända med hans fru?! Jag vill inte ens tänka tanken. Vi har försökt gå skilda vägar ett antal gånger, men det går inte när vi bara vill vara med varandra och inget annat. Jag skulle gärna vilja få kontakt med någon som varit i liknande situation eller någon som har liknande upplevelser att dela med sig?? Det kan vara bra med ett tredje perspektiv på saker. Finns det något hopp alls?