Mannen i mitt liv är en gift syrian..
Självklar finns det hopp. Alltid lika tragiskt att höra om anordnade bröllop och familjer som hindrar medlemmar från att leva ett eget liv. Om jag vore er skulle jag vända mig till någon för rådgivning. Speciellt om det finns risk för att det kan övergå från hot och förföljelse till våld. Vad gäller hans fru så tycker jag att 1 års tid är otroligt lång tid att vara otrogen. Arrangerat eller inte arrangerat bröllop så är det fel och kränkande mot henne. Jag hoppas för hennes skull att hon inte har några starkare känslor för den här mannen :/
Sök rådgivning, det finns en hel del rådgivare som hjälper män och kvinnor som riskerar att råka uit för hedersrelaterat våld. Vilket det skulle kunna bli om de anser att han drar skam över familjen genom att skilja sig. Många av mina vänner är homosexuella invandrare och det är två av dem som fått fly sin familj för att aldrig återvända och aldrig träffa dem igen. Tragiskt och sorgligt men det är en verklighet för många. Men jag hoppas ni kan hitta ett annat alternativ.
Lycka till :)