• Bauti

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!

Då var det dax för att öppna upp ännu en ny tråd. Passande att göra detta den första dagen på året.

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!
  • Nibla

Hej på er!

Ab, hoppas du fick mitt meddelande i lördags, jag grejade inte att komma förbi, vi fick gäster som stannade lite längre än väntat. Jag som var så sugen på te och scones!

I lördags var vi på 1-årskalas men stannade kvar där på middag. Vi hade vårt första planeringsmöte inför sommarens bilsemester till Kroatien. Åh vad jag längtar!!! Tanken är att vara borta i ca 14 dagar.

Idag VAB:ar jag, då L har ögoninflammation. Hennes ögon var helt igenmurade imorse. Hon hade lite gegga i ögonen i fredags och personalen på dagis sa att de helst ser att barn med ögoninflammation är hemme eftersom det är extremt smittsamt, så så snart vi ätit äggmacka med te ska vi till Apoteket och införskaffa salva.

Har också rett ut saker och ting med jobbet. Min chef sa att de inte lägger sig i hur jag och dagis löser situationen så länge jag kan infinna mig på plats 1,5 h efter att jag blivit kontaktad. Puh, så lättande!! Hade inte känt mig bekväm med att ljuga för chefen. (Eller undanhållt sanningen)

Igår var jag och Kroatien-vänninan på afro på lokala gymmet. Som alltid i januari var det packat med folk. Afro är såååå skoj! Det var roligt att dansa det nykter, förra gången jag var på afro var ju min möhippa då jag var mer än salongsberusad. Haha!

Vad sägs om att planera in en brunch, sån som vi hade hemma hos Carma i mars förra året?

Kram

• FruTez

Abbe: Ojojoj, som det kan gå! Haha!

Bauti: Jolly, vilket ovanligt och fint namn! Fast jag tänker lite på Jolly Roger... hihi!

Vi tog min pappas namn och makens pappas namn som mellannamn till lillkillen. Tycker lite synd om honom, för det är enligt mig lite mesiga namn, men så får det bli. Makens pappa heter Ove och min pappa heter Yarl. Det är bara han, min bror och en gubbe till i hela sverige som heter Yarl med Y. Så nu blir vår lille son den fjärde personen i landet med den stavningen. Det är ju lite kul! Kul också att pappa igenligen är född med J, men när de för många herrans år sedan skulle datorisera kyrkoregistret (eller va de hette) så blev ett handskrivet J inskrivet som ett Y i datorn. Tada, ovanlig stavning som pappa gillade och behöll!

• Ab fab

Hej Nibla
    oj- jag glömde svara- såg messet. Synd att det inte funkade men vi prövar igen

ja en brunch hade varit perfekt, det var så himla mysigt förra året. mejlar du runt så vi kan hitta en dag? Vi verkar ju vara ett upptaget gäng

• Ab fab

nibla- så skönt att det löste sig med dagiset.

brunch- vi kan gärna vara hos mig om ni orkar med förorten igen

• Bauti

Hej

Dop blir det inte då ingen av oss är med i kyrkan. Funderar på namngivningscermoni till våren. Men tårtan skall noggrant undersökas innan servering

Jolly fastnade jag direkt för.
    Jag tänker på Jolly cola och Jolly Jumper

Idag går den stora utflykten til...... Ikea & Maxi, det ni *fniss*

• Ab fab

namngivningsceremoni är fint. jag har varit på några o det har varit väldigt vackert.

• Bauti

Abbe: tacksam för förslag på hur man kan göra på en sådan cermoni, jag har ingen erfarenhet alls.

• Ab fab

självklart. jag skriver ner lite tills nästa gång vi ses

• Carma07

Godförmiddag

Nibla: Usch, vad trist med Lillan och börja arbetslivet med VAB. Hoppas hon kryar på sig snart. Men så skönt att det ordnar sig med dagis/jobbsituationen. Den verkade lite knepig.

Brunch igen låter himla trevligt. Det var riktigt mysigt sist.

Själv har jag åkt på en förkylning som iaf är på bättringsvägen. Hoppas att jag inte smittader er Ab och Frujj. Egentligen hade jag också velat sova nu när lilltjejen gör det men har lite ärenden som måste fixas.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!