Inlägg från: iregnet2010 |Visa alla inlägg
  • iregnet2010

tips om bröllopsresa till Sicilien

Hej jag har (tycker jag) ett bra tips då vi var på "kälekssemester" där förra sommaren.

Besök byn Erice (bo i det fina hotellet som ligger i en borg, SÅ mysigt!). Kan vara ett av de mest romantiska ställena vi var på!

Åk sedan ut till Eolian Islands, där är det jättevackert. Vi bodde på Ön Vulcano på ett mkt prisvärt 5 stjärnigt hotell (kommer inte på rak arm ihåg vad det hette men skicka ett meddelande om du är intresserad så kan jag kolla upp det.)

HÅLL ER BORTA FRÅN TAORMINA DOCK!!! vår enda miss på resan..taormina är dyrt, o-charmigt, dyrt, dyrt, o-charmigt med dåliga stränder... och då är vi ändå rätt okänsliga ekonomiskt men Taormina var så dyrt att vi skrattade när vi fick in notan (en flaska vatten 40 kr anyone).

Fördelen med Eolian Islands + Erice är att ni kan flyga till Trapani som Ryanair flyger med. Hyr sedan en bil så tar ni er enkelt till Erice och kan sedan ta er till öarna enkelt.

Lycka till! Sicilien är underbart men generellt sätt väldigt dyrt, skulle inte tveka att åka dit på smekmånad själv dock om det inte var för att vi var där förra sommaren...

• iregnet2010

therasia resort på Vulcano var det. RIktigt bra och prisvärt hotell (skippa middag där bara och ät inne i stan. Riktigt vackert hotell. Jag skulle satsa typ 3 nätter där och sedan åka till någon av de andra öarna. Man behöver inte köpa båtbiljetterna i förväg (bara typ 30 min innan båten går).

På Vulcano kan man bada i gyttjebad vilket är riktigt coolt (om än smelly)

Vi körde bara förbi Cefalu men det såg vackert ut!

Svar på tråden tips om bröllopsresa till Sicilien