Inlägg från: Plutten2010 |Visa alla inlägg
  • Plutten2010

Bröllopsresa till Hawaii - tips på saker att göra!

Vi kommer spendera 12 underbara dagar på Oahu, närmare bestämt Waikiki beach. Stranden och shoppingen lockar väldigt men vi vill ju passa på att göra andra saker också! Har du något specfikt förslag på vad vi kan göra när vi är på vår bröllopsresa tar jag tacksamt emot detta! =)

• Svar på tråden Bröllopsresa till Hawaii - tips på saker att göra!
  • Plutten2010

Jag har hittat några tips på nätet men jag skulle ändå vilja ha handfasta tips från någon som varit där relativt nyligen (jag var där för ca 17-18 år sen)...Vi ska definitivt åka på luau och se Pearl Harbour. Sen har vi tankar på att åka till någon av de mindre öarna över dagen. Whale watching och simma med delfiner lockar också.. men mer då?? Vilka restauranger är bra?? Någon annan strand på Oahu som var fantastisk??

Hotell hade vi bokat sedan tidigare men vi ska nog byta till ett annat som vi spanat på (Moana Surfrider). Det ser helt fantastiskt ut och ligger "centralt" på Waikiki.

Love2010- vilket datum kommer ni åka på er resa?? Vi ska ju i princip åka samma rutt (vi ska också till New York).. =)

• Plutten2010

Kul! Då är vi i princip där samtidigt! =) Vi åker den 14:e till NY och sen den 18:e till Honolulu (åker därifrån den 30:e).

Love2010 skrev 2010-01-09 23:15:37 följande:
    Plutt2010: Vi kommer till New York den 10e juni.
  • Plutten2010

=) Det måste garanterat hinnas med också.. *puh* Börjar känna att vi behöver vara borta ännu längre.. Angenämt problem.. ; )

Sebastiána skrev 2010-01-11 13:47:49 följande:
    Vet inte om jag hade hunnit med något annat än att ligga på beachen och sippa drinkar
  • Plutten2010

Vad kul! =)

Vi har bokat allt utom hotell på Hawaii via Ticket. Vi kände att vi kunde få bättre pris om vi bokade det på egen hand och mycket riktigt så skiljer det sig några tusenlappar beroende på vilket hotell och rumstyp man är ute efter.
    Det som är inkluderat i bokningen på Ticket är alltså;
    direktflyg till New York (Newark), boende på hotell på Manhattan (4 nätter), direktflyg till Honolulu och sen flyg till Stockholm med mellanlandning på Newark (tror ca 6 tim väntan).

Vi kommer bo alla nätter på Oahu men det går självklart att boka in flyg hem från Maui. Inrikesflyg mellan öarna går på dryga tusenlappen per person så vi funderar på att göra en dagsutflykt till någon av de mindre öarna.

Speedy2 skrev 2010-01-16 16:50:22 följande:
    Hej!Vi har också börjat fundera att åka till Hawaii kombinerat med tex New York eller Las vegas. Jag undrar hur ni gått tillväga när ni bokat. Bokade ni allt på samma ställe? Resebyrå? eller bokade ni flyg för sig och hotell för sig? Har ni något tips på någon sida?
  • Plutten2010

För det som jag har skrivit ovan så betalar vi ca 33000 kr (det är alltså exkl boende på Hawaii). Bokade via Ticket, flyger med Continental.

Svar på tråden Bröllopsresa till Hawaii - tips på saker att göra!