Bröllopsresa till Hawaii - tips på saker att göra!
Oj oj oj tjejer...underbart att få åka till Hawaii på honeymoon. Jag börjar fundera på att ta med min m2b dit på våra honeymoon också. Jag har nämnligen bott på Hawaii i fyra år. Jag pluggade på universitet där, mellan 1998-2000, 2001-2003.
Det finns verkligen hur mycket som helst att göra, beror ju helt på vad man gillar.
Waikiki beach i all ära men det är absolut inte den bästa stranden på ön, det kan jag lova. Massa folk och trångt. Nä jag kan varmt rekommendera stränderna på Windward-sidan (östsidan) och även North Shore. Min favorit är Kailua beach (Windward), helt underbar. Men det finns även ett par andra som ligger i närheten av den som är lika underbara dom.
Jag tycker absolut att ni ska hyra bil och köra runt ön, ett par rundor, för ni kommer inte hinna göra allt på en vända. North Shore, som tex Haleiwa, är jättecharmigt, helt annat mot Waikiki, är absolut värt ett besök eller flera :)
Pearl Harbor kan ni så klart inte missa, det går en heldag till det.
Om ni gillar hiking så är det suveränt att göra på Hawaii. En "enklare" hike är att gå upp för Diamond Head, också nästan ett måste. För utsikten där uppifrån är super! Diamond Head är en krater som är med på många bilder, speciellt dom från Waikiki.
Snorkla i Hanauma Bay kan jag också rekommendera.
Ja detta var bara lite tips från mig. Finns massor mer. Beror på vad ni vill göra, vilken typ av aktiviteter etc.