090208 skrev 2010-01-05 15:27:43 följande:
Oj vad Optimia får spel... Jag tror jag fattar precis TS's situation, men det gör inte du. Jag är i samma sits själv. Däremot hade jag turen (puh...) att vi redan sagt upp kontakten med syrran innan jag gifte mig, så jag slapp det här dilemmat.
Och vad vet du om vad jag förstår TS situation eller ej? Jag råkar vara av den åsikten att det är jättesynd om det går så långt att man tycker det är "tur" att man hunnit säga upp kontakten med sina SYSKON innan man gifter sig, så man slipper dem och deras kärlekar på SITT bröllop.
Jag är inte bästa vän med mitt ena syskon, men trots det har jag inga tankar på att säga upp bekantskapen med detta syskon för det. Nu har ingen av oss barn, men OM någon av oss skulle skaffa det, tycker jag det vore väldigt trist om barnen inte fick lära känna alla sina (nära) släktingar.
Hur hemska kan dessa människor som ni inte vill bjuda vara? Vad gör dessa personer som medför en risk för att "övriga gäster stör sig på karln"? Bara en ärlig fråga?
På det genomsnittliga bröllopet lär det finnas såpass mycket folk att gästerna gott och väl kan undvika människor de verkar ogilla.
Har man en "knepig" gäst får man ju ta hänsyn till det vid bordsplaceringen, och kanske placera denna i kanten av ett bord, bredvid släktingar som vet hur gästen kan bete sig, och så slipper resten av gästerna "störa sig".
Var och en skäms för sig själv den dag jag gifter mig, och jag tänker inte oroa mig över att jamen, mina gamla studiekompisar, de kanske tycker frikyrkliga moster Agnes är trist, då är det nog bäst att inte bjuda mostern