• WitchChild

Hur gjorde ni TJEJER när ni Frågade?

hade ni ring med er, eller inte? Vilken plats valde ni? Enskilt eller så folk hörde o såg? etc. =0)

• Svar på tråden Hur gjorde ni TJEJER när ni Frågade?
  • Mamli

jag hade en ring till honom, vi skulle till en djurpark med sonen och fikade innan. De satt en familj bakom honom så prata ganska tyst för de va lite pinsamt, sen började jag att berätta att de va nåt jag ville prata med honom om, så skrämde honom som bara den.
    Men sen tog jag bara fram asken med våra ringar i och frågade om han ville gifta sig med mig den 12december.

Tycker de va toppen, vi hade en jätte mysig dag och de hade inte kunnat bli bättre.

Ja nu sitter jag här nygift

• WitchChild

hur kan man lista ut vad han har för stl... hm... han har aldrig ring på sej... ska man bara chansa då och sen få den ändrad sen eller?

• KatjaB

jag köpte ett par attrappringar att fria med, tycker det är så personligt med ring att jag tror att han uppskattade att få välja själv. Jag hade definitivt inte velat att någon annan valde ett så viktigt smycke åt mig.

Själva frieriet står på min presentation

• WitchChild
    KatjaB skrev 2010-01-07 13:16:57 följande:
    jag köpte ett par attrappringar att fria med, tycker det är så personligt med ring att jag tror att han uppskattade att få välja själv. Jag hade definitivt inte velat att någon annan valde ett så viktigt smycke åt mig. Själva frieriet står på min presentation
    smart
  • Misan79
    Mamli skrev 2010-01-07 10:12:26 följande:
    jag hade en ring till honom, vi skulle till en djurpark med sonen och fikade innan. De satt en familj bakom honom så prata ganska tyst för de va lite pinsamt, sen började jag att berätta att de va nåt jag ville prata med honom om, så skrämde honom som bara den.Men sen tog jag bara fram asken med våra ringar i och frågade om han ville gifta sig med mig den 12december.Tycker de va toppen, vi hade en jätte mysig dag och de hade inte kunnat bli bättre.Ja nu sitter jag här nygift
    SÅ fint!
  • lillalyckan

Jag hade köpt en ring i silver till honom och hade min mammas gamla vigselring till mig så att vi kunde gå och välja tillsammans sen.

Själva frieriet gick till så att vi åkte ner till min familj där vi skulle vara ett par dagar. På kvällen när alla hade gått och lagt sig smög jag upp i sängen bredvid honom och gav honom ett kort där jag hade skrivit en lång dikt som handlade om hur mycket jag älskar honom och som avslutades med ett frieri. När han hade läst färdigt fick han öppna asken med ringarna i. Under tiden hade min mamma (som visste allt) ställt en flaska skumpa och två glas utanför dörren till gästrummet där vi var så att vi kunde skåla. Det var verkligen helt fantastiskt mysigt och personligt, precis som jag ville att det skulle bli. Blir alldeles varm när jag tänker på det

• Bröllopmaj2010

Ja här kommer något mindre romantiskt.

Vi har varit förlovade i 3 år och jag blev trött på att vänta att han skulle fråga. En dag när jag visste att han skulle komma hem före mig och barnen skrev jag i word och frågade om han inte tyckte det var dags, å så lämnade jag det fönsteret öppet.

När vi kom hem sa han inte ett knyst men han hade skrivit "varför inte" på datorn.

Som sagt inte så romantiskt men det är lite typiskt oss.

• Philippine

Jag hade bokat bord på restaurang för att fira vår 4-årsdag. Sambon hade bara fått veta att vi skulle ut och äta och att jag hade en överraskning, så han var lite nervös (jag mumlade något om en clown, han hatar clowner, hehehe!).
    Efter maten sa han att han nog inte orkade efterrätt, men då sa jag att jag redan hade ordnat efterrätt. Eller ännu bättre: att jag hade tagit med mig efterrätt.
    Han tittade storögd på mig och sa 'Man kan väl inte ta med sig efterrätt till en restaurang!' och undrade om detta var en sådan typisk kulturgrej i Holland (där jag kommer ifrån).
    Jag tog fram en ask, han öppnade den och på chokladbitarna inuti stod det 'Vill du gifta dig med mig?'

Restaurang, choklad och ett frieri. Självklart sa han ja. ;)

• ungaföräldrar

Jag friade till sambon på samma ställe där vår kärlek uppstod när vi var 15 år. Det är en asfaltplätt men lite skejtgrejor på (sambon är skejatare o ja åker inlines) Jag pyntade med facklor, marschaller, rosor, levande ljus, sen hade jag ett bord med champange & chocklad. Underbordet stod en cd-spelare som spelade alla våra låtar. Sen hade jag byggt upp en hög med täcken och kuddar som vi kunde ligga på.
    Sambon visste inte om min idé så när han kom blev han rejält chockad. Vi myste o drack champagne o åt chocklad sen dansade vi o då gick jag ner på knä o friade med våra gamla förlovningsringar(vilka vi inte använder då de är nästan för små)

Det roliga var att några vänner till oss visste om detta o hjälpte mig dekorera o passa vår son, och veckan innan detta hände så hade min sambo berättat för dem att han hade bestämt sig att fria till mig snart på exakt samma ställe så han trodde ju att de hade berättat för mig men de hade de juh inte :)

En stor anledning till att jag fride i somras var att när vi träffades så sa vi att år 2009 ska vi antingen ha barn eller gifta oss. Men eftersom vi fick barn när vi var 16 så tyckte ja att ett frieri passade bra.

• chokladmonstret

Haha ja det var kanske inte var så romantiskt men vi har i många år prata om att förlova oss men det hände alldrig så i våras så frågade jag honom när vi satt å titta på tv.. Vad säger du om att vi gifter oss i stugan??? haha å han blev överlykligt hehe dagen efter åkte han å boka präst =) då blev det snabba ryck på honom så vi bestämde datum för bröllop 3 månader innan vi förlovade oss vilket skedde på våran 10 års dag i september. Lite bakvänd ordning men funka lika bra endå =)

Svar på tråden Hur gjorde ni TJEJER när ni Frågade?