• WitchChild

Hur gjorde ni TJEJER när ni Frågade?

hade ni ring med er, eller inte? Vilken plats valde ni? Enskilt eller så folk hörde o såg? etc. =0)

• Svar på tråden Hur gjorde ni TJEJER när ni Frågade?
  • Nennie85

jag hade tänkt att fria den 26 feb på min sambos 25-årsdag!
    jag har beställt en body till vår 6 månaders dotter, med texten:
    "pappa..vill du gifta dig med min mamma??" vi förlovade oss 2005.

• FruAugusti

På lördag ska jag lämna lilleman till svärföräldrarna (han vet inte om det) Sen ska jag göra mig iordning där, skicka ett sms att han ska göra likaså. Sen åker jag ner till restaurangen, vänta där. O så kommer han väl förhoppningsvis =)
    Jag ska köpa ett fint kort, jag har skrivit ihop en liten text till honom, på baksidan ska det stå "vill du gifta dig med mig"?

Vi har varit förlovade i 4 år och varit ihop 5 år den 21 augusti. Svarar han ja så tänkte jag mig ett bröllop då.
    Så håll ALLA tummar! jag hoppas han svarar ja......

• ManochFru2010

Hej
    Jag ska fria till min kära sambo sen 9 år tillbaka!
    Får ta "saken" i egna händer! hihi
    Han fyller år snart och ville gå på HV match och resturang!
    Så vi har fixat barnvakt till våra små...
    På resturangen ska han få"födelsedags presenten" med ett kort som det står:Från mitt hjärta!I paketet är en röd tröja som jag beställt med eget tryck:
    Vill du gifta dej med mej? thiii
    Min mamma ska göra det romantiskt här hemma medans vi e borta så vi kan myysa när vi kommit hem

• PannePann

Vi hade varit på fest på kvällen den 5 juni och var på väg hem från efterfesten.. solen hade börjat gå upp och fåglarna hade precis börjat kvittra. Vi ledde våra cyklar genom Luthagen och pratade om ingenting särskilt. Jag hade sen några veckor tillbaka börjat fundera lite på förlovning, men tänkt att han kanske frågar på vår årsdag (i november). Men så går vi där och börjar närma oss en liten park. Jag är så vansinnigt kär och tänker: "Näh, jag kan inte leva utan honom! Jag kan verkligen inte leva utan honom!" Jag går lite i förväg och parkerar cykeln. Jag tar några steg mot honom och när han kommer fram till mig går jag ner på knä och säger att jag älskar honom och frågar om han vill gifta sig med mig. Han blir alldeles paff men otroligt glad och säger ja! Vi hade båda två "vanliga" ringar på oss den kvällen, så han byter hand på min ring och jag byter på hans. Vi gråter och kramas och pussas hela vägen hem (det skulle normalt ta ca 20min att gå, men nu tog det en dryg timme).

Vi ville inte säga till någon innan vi hade fixat riktiga ringar, så sen smög vi omkring bland Uppsalas guldsmeder och tittade på förlovningsringar. Den 24 juni tog vi på varandra ringarna och skålade i champagne (och firade hans 25-årsdag.

Nu planerar vi för bröllop i maj 2012.

• classy

Hade ingen ring när jag friade till min kära... Känns som om vi båda vill välja det tillsammans.
    Hade en fundering först att ha det. Man kan låna hos juveleraren, kostar ca 1000:- i dep.avgift.
    Kan ju vara något om mna vill ha en ring rent symboliskt för att sedan gå tillbaka tillsammans att välja det ni båda vill ha.

Hade bokat ett hotellrum med vacker utsikt och lagt bubbel på kylning. Då kvällen gick så hade fullmånen kommit fram och speglade sig vackert i vattnet. Kunde inte bli bättre. Vi pratade sedan om när vi skulle "ringa oss" och det gjorde vi på vårat spciella ställe ute i skärgården där vi har spenderat många år ihop.
    Så i september i år skall vi gifta oss! :)

• JustMeAndMyLove

Jag vågade inte köpa ringar innan, ville leta dem med henne :) Vi hade bara varit ihop i 7 månader. Men vi var så vansinnigt förälskade!
    Jag lagade god middag, tände en massa ljus och hade en helkväll med bara romantik, bubbelbad, choklad och jordgubbar etc.
    Sen frågade jag bara, hasplade liksom bara ur mig det, haha. Nervöst som bara den:)

Sen satt vi nästan hela natten och leta ringar på nätet :) Det var hur härligt som helst!

Bröllop blir det för oss i Augusti 2011!

• 100703 M och B

I somras var vi nere i Skåne (där min blivande kommer ifrån) och tog en tur ut på Österlen. När vi gått upp till Ale stenar med utsikten över det glittrande havet så plockade jag fram den lilla påsen jag gömt med mig i väskan. Sen tog jag hans hand och gick ner på knä och sa att jag älskar honom och frågade om han vill gifta sig med mig. Jag höll fram mina gamla gamla silverringar (den ena hade jag som tumring och den passade honom perfekt). Han sjönk ner på knä och sa att han älskar mig mer än jag kan förstå och självklart vill han att vi ska gifta oss!

Sen satt vi och höll om varandra och bara log genom tårarna och försökte ha någon form av samtal medan solen strålade, havet glittrade och en och annan turist gick förbi

Jag hade tänkt fria ett tag men väntade på den perfekta stunden och när vi väl åkte ner till Österlen så blev det rätt. Men jag kan lova att jag gick omkring med en hel drös med fjärilar i magen hela dagen innan det var dags!

Det var 9 augusti 2009 (efter två och ett halvt år tillsammans) och bröllopet blir den 3 juli 2010.

• 100703 M och B

.. glömde säga att vi först hade tänkt välja "riktiga" förlovningsringar direkt men när vi pratade om det så kom vi fram till att vi hellre köper helt nya vigselringar till oss båda två. :)

• Mrir

Jag gjorde baugetter och skar upp grönsaker, olika ostar + frukt och kex. Sedan dukade jag fint, öppnade en flaska vin och ställde tre röda rosor på bordet och tände massa ljus.
    Någonstans under måltiden ställde jag frågan och fick mitt Ja. Eftersom jag hela tiden har hävdat att det är hans jobb att fria så blev han mycket överraskad, även om jag tror att mitt mycket nervösa uppträdande gav honom lite ledtrådar om vad som skulle hända.

Vi ska gifta oss!!!

• Peppo79

Jag friade med en röd ros och ett fint kort där jag frågade om han ville gifta sig med mig. han svarade JA :) Han blev så himla snopen, för han hade gått och planerat men inte kommit till skott, så nu har jag "grusat" hans frieriplaner :)

Jag hade ingen ring till honom för han kan inte ha smycken. men självklart ville jag ha en ring, så just nu har jag som förlovningsring en gammal vigselring som gått i arv. men det käns nästan som om man friat till sig själv *haha* i och med att JAG friade och det är jag som har ring och ringen kommer från min sida av släkten....

Svar på tråden Hur gjorde ni TJEJER när ni Frågade?