Inlägg från: 100703 M och B |Visa alla inlägg
  • 100703 M och B

Hur gjorde ni TJEJER när ni Frågade?

I somras var vi nere i Skåne (där min blivande kommer ifrån) och tog en tur ut på Österlen. När vi gått upp till Ale stenar med utsikten över det glittrande havet så plockade jag fram den lilla påsen jag gömt med mig i väskan. Sen tog jag hans hand och gick ner på knä och sa att jag älskar honom och frågade om han vill gifta sig med mig. Jag höll fram mina gamla gamla silverringar (den ena hade jag som tumring och den passade honom perfekt). Han sjönk ner på knä och sa att han älskar mig mer än jag kan förstå och självklart vill han att vi ska gifta oss!

Sen satt vi och höll om varandra och bara log genom tårarna och försökte ha någon form av samtal medan solen strålade, havet glittrade och en och annan turist gick förbi

Jag hade tänkt fria ett tag men väntade på den perfekta stunden och när vi väl åkte ner till Österlen så blev det rätt. Men jag kan lova att jag gick omkring med en hel drös med fjärilar i magen hela dagen innan det var dags!

Det var 9 augusti 2009 (efter två och ett halvt år tillsammans) och bröllopet blir den 3 juli 2010.

• 100703 M och B

.. glömde säga att vi först hade tänkt välja "riktiga" förlovningsringar direkt men när vi pratade om det så kom vi fram till att vi hellre köper helt nya vigselringar till oss båda två. :)

Svar på tråden Hur gjorde ni TJEJER när ni Frågade?