• PannePann

Hur gjorde ni TJEJER när ni Frågade?

Vi hade varit på fest på kvällen den 5 juni och var på väg hem från efterfesten.. solen hade börjat gå upp och fåglarna hade precis börjat kvittra. Vi ledde våra cyklar genom Luthagen och pratade om ingenting särskilt. Jag hade sen några veckor tillbaka börjat fundera lite på förlovning, men tänkt att han kanske frågar på vår årsdag (i november). Men så går vi där och börjar närma oss en liten park. Jag är så vansinnigt kär och tänker: "Näh, jag kan inte leva utan honom! Jag kan verkligen inte leva utan honom!" Jag går lite i förväg och parkerar cykeln. Jag tar några steg mot honom och när han kommer fram till mig går jag ner på knä och säger att jag älskar honom och frågar om han vill gifta sig med mig. Han blir alldeles paff men otroligt glad och säger ja! Vi hade båda två "vanliga" ringar på oss den kvällen, så han byter hand på min ring och jag byter på hans. Vi gråter och kramas och pussas hela vägen hem (det skulle normalt ta ca 20min att gå, men nu tog det en dryg timme).

Vi ville inte säga till någon innan vi hade fixat riktiga ringar, så sen smög vi omkring bland Uppsalas guldsmeder och tittade på förlovningsringar. Den 24 juni tog vi på varandra ringarna och skålade i champagne (och firade hans 25-årsdag.

Nu planerar vi för bröllop i maj 2012.

Svar på tråden Hur gjorde ni TJEJER när ni Frågade?