• CoG

Hur gjorde ni TJEJER när ni Frågade?

Jag friade på 3 års (15 mars 2012) dagen från det att vi träffades för allra första gången (det dröjde ett par månader innan det blev vi eftersom att jag precis då dejtade hans kompis).

Jag dukade fint med ostbricka, vin, levande ljus hemma då barnen somnat.
    Jag hade gjort en fotobok med våra år tillsammans i kronologisk ordning där jag tog med både bilder från allt vi gjort med kommentarer och även en sång jag skrivit till honom.

På slutet av fotoboken skrev jag hur myckt han betyder för mig och på den sista raden skrev jag "....därför vill jag nu fråga dig..."
    Och på sista sidan var det en bild på en ringask.
    Han tittade på mig och jag frågade om han ville gifta sig med mig nästa sommar
    och det ville han :)

(Anledingen till att jag inte frågade om sommaren som låg närmast är för att vi har två barn, varav vårat gemensamma som då var nästan 8 månader, höll oss sömnlösa om nätterna.
    Det skulle vara trevligare att gifta sig då man inte håller på att gå under av sömnbrist och känner att det fungerar att lämna bort honom över en natt.)

• CoG
    Carina10 skrev 2013-03-30 09:04:10 följande:
    Min blivande påstår att jag friade när jag skickade ett sms då jag jobbade i ett annat land med orden "gift dig med mig". Jag skickade det för jag hade sån hemlängtan efter honom o barnen egentligen haha
    Men han svarade "ja gärna"
    o nu ska vi gifta oss :)
    Ja inte måste man väl göra det mer komplicerat än så egentligen :)
  • CoG

hihi

Carina10 skrev 2013-03-30 12:57:24 följande:
    Nej egentligen inte. Men jag tror han tyckte det var ett frieri för då slapp han fria haha.
    Vi har lite kul åt det idag :))
Svar på tråden Hur gjorde ni TJEJER när ni Frågade?