Inlägg från: ThereseStefan |Visa alla inlägg
  • ThereseStefan

Vi som går på Viktväktarna del 5

Hej igen.

Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
    Ge järnet!!!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5
  • ThereseStefan

Hehe. Det är ingen fara. Vi får väl hoppas att de andra lyckas hitta den här tråden :)

Det var tråkigt att höra. Men som sagt, det blir nya tag nu. Förhoppningsvis går du ned dem ganska snabbt.

Själv har jag hållit mig bra i form, inte gått upp något, trots att jag varit i Thailand i tre veckor. Tränade de två första veckorna där nere men gav mig själv lite paus från träningen den sista veckan.
    När jag kom hem igen var det bara att sätta igång igen med pilates och idag prövade jag ett pass med Zumba. På måndag och onsdag blir det gymmet som vanligt, då vardagen och jobbet börjar.

• ThereseStefan

Vad kul att ni hittade tillbaka :)

MaddeåMats vad tråkigt att göra sig illa så allvarligt. Hoppas att du vilar ordentligt så du kommer igen om ett tag.

• ThereseStefan

Hej igen

Då har jag varit och tränat på gymmet efter lite juluppehåll från detta. Det gick riktigt bra och tur är väl det. Måste komma i bikinin igen till kommande december. Åker då fyra härliga veckor till Thailand!!

Som ni säkert vet så går jag inte efter Viktväktarna eller någon annan metod. Äter ofta efter tallriksmodellen eller mer proteiner och ungsbakade rotfrukter. Dryck; bara vatten dock vin på helgerna.
    Vikten är just nu 58kg. Behöver inte gå ner så mycket men att slimma till kroppen lite skulle inte vara helt fel :)

• ThereseStefan

Svanboet. Bra jobbat. Tycker själv det är alltid skönast att träna på morgonon. Man känner sig mycket piggare och frächare efter ett pass.

Sonja68. Det fixar du lätt :) Kämpa på.

Själv blir det träning imorgon precis som i måndags.

• ThereseStefan

Jag hade valt det pass med spinningen eftersom du uppenbarligen gillar det så mycket. Sedan tycker jag att ett pass till i veckan inte skulle vara helt fel, även om det är söndag kväll. Dock förstår jag att det kan bli problem då ni ska renovera och det kräver alltid lite extra uppmärksamhet. Du säger även att du inte förbinder sig till att gå på passen, då är det ju inte större fara om du inte skulle dyka upp någon söndag. Själv hade jag nog förklarat detta för de som finns i gruppen eftersom de säkert kommer att sakna dig och undra var du är.
    Lycka till med ditt beslut, oavsett kommer det säkert bli bra.

• ThereseStefan

******** BÖRJA KOPIERA HÄR **********

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 35 veckor (v.20, 2009), vikt v2: 93,5kg (-0.6)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 11/1 --> 70,0 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt v3 kommer på måndag...

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...

• ThereseStefan

Då har jag varit duktig och tränat. Alltid lika skönt efteråt.

Svanboet har du förlikat dig med hur du vill göra?

Diz- Välkommen! Läste att du äter bara frukt till frukosten, är det så klokt? Känner du dig inte trött under dagen? Är det inte bättre att äta lite mer till frukosten och inte äta en stor potion till kvällen. Går inte på VV, så jag har ingen aning om hur ni ser på det?

• ThereseStefan

Hej tjejer.

Har varit dålig på att skriva här under veckan, det ska jag råda bot på nu.

Har varit och tränat som vanligt och vågen visar äntligen under 58.2 kg, snarare 57.6kg :) Inte mycket men alltid något med tanke på att det är svårt att tappa de sista kilona. Det sitter långt inne.

Svanboet- ge inte upp då har ju klarat det innan. Hoppas att mötet idag går bra.

Sonja68-ibland är det helt ok att unna sig något sött. Speciellt om du är aktiv under dagen.

Diz- Jag tror att du behöver bli mycket mer noggrannare med att äta dina mål och inte hoppa över något även om du inte är hungrig. Hur tränar du? Sedan tror jag inte att läsk och godis är det bästa att fylla ut dagen med. Är frukt och grönt. Avokado, nötter osv. Bra fetter som också mättar.

Kämpa på tjejer, vi klarar det tillsammans!!!

• ThereseStefan

tågjäntan- hoppas att det fixar sig. Blir själv arbetslös till höstterminen. Är lärare. Troligtvis ska jag fortsätta att plugga men det är inte helt fel att utbilda sig och få lite mer lön med ett annat jobb.

Svanboet- Bra jobbat. Du som trodde att det inte skulle bli så bra.

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5