Inlägg från: tågjäntan |Visa alla inlägg
  • tågjäntan

Vi som går på Viktväktarna del 5

Aha, då är jag med. Jag har saknat denna tråd över helgerna .
    Jag har ätit massssor med godis och annat gott. Maten ahr itne varit så mycket fetare än vanligt. Och precis lagom runt jul fick jag en miniförkylning så jag har inte rört så mycket på mig. Men nu blir det nya tag efter alla helger.

Ska vi ta med den gamla listan? Jag vet inte när jag kommer väga mig nästa gång. Annars vore det bra med en ny.

• tågjäntan

Oj, det verkar vara en del nytt sedan jag aktivt gick på vv. Jag följer det program de hade då, räknar itne benhårt. Eftersom det funkade så pass bra - 15kg på 1,5 år - så litar jag på att det går den här gången oxå. Det har gått ganska bra hittills. Men nu får vi se. Kilona efter graviditeten har satt sig mer runt magen och nu verkar det vara mest det kvar. Vi får se om det blir svårare att gå ner resterande.

• tågjäntan

Jag fyller på med min senaste vikt.

******** BÖRJA KOPIERA HÄR **********

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 34 veckor (v.20, 2009), vikt v1: 94,1 kg (+4)

tågjäntan: Gbg, 37 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 24/11 --> 70,5 kg.

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...

• tågjäntan

Förresten, upptäckte att det var en uppgift som inte stämde längre. Jag är ett år äldre . Inte för jag vet om jag känner mig det. Men jag har alltid haft komplex för att jag ser mycket yngre ut än vad jag är, så jag har alltid velat se ut som så gammal som ajg är och har därför inte haft några problm med att fylla år. Dessutom är det ju roligt att kunna få ställa till med lite fest .

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 34 veckor (v.20, 2009), vikt v1: 94,1 kg (+4)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 24/11 --> 70,5 kg.

• tågjäntan

Tack!

Att träna balansen är aldrig fel säger de som vet .Själv skulle jag kunna tänka mig en sådan "matta" med ett program där man får flytta på fötterna.

• tågjäntan

I dag var jag på bvc för att dottern skulle få sin andra spruta. Då passade jag på att väga mig. Det har iaf itne gått uppåt över julen. Vågen visade faktiskt på -0,5kg.

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 11/1 --> 70,0 kg.

• tågjäntan

Det var mycket nytt. Man kanske skulle ta och gå på vv några ggr. Vad kostar en enkel gång nu?

• tågjäntan

Har grönsaker "kostat" tidigare? Att vissa frukter kostat vet jag, tex vindruvor och annanas. Men inga grönsaker vad jag kommer ihåg. I vilket fall är ju det bra. Då är det lite fler frukter som man kan äta, speciellt om man vill göra fruktsallad.

• tågjäntan

Diz
    Men fortsätt äta efter det gamla systemet då om det har bättre effekt på dig . Fast det kanske är svårt om man behöver gå på möten och du går tillsammans med din granne och ni pratar och tipsar varandra. Annars förstår jag dig och hur du vill spara points till kvällen. Själv har jag en del av min budget til något gott varje kväll. Säkert mer än vad som är bra, men jag skulle inte klara det, och fram till en månad innan jag blev gravid lyckades jag gå ner 15kg, så jag vet att det gick bra för mig. Frukt till frukopst är bättre än ingenting.
    Förresten, välkommen och lycka till!

• tågjäntan

Det var ju det jag tänkte säga; jag såg reprisen av Malou häromdagen. Det hade varit tre personer som hade prövat olika metoder, alltså varsin metod, för att gå ner i vikt. De lyckades alla gå ner i vikt. SEdan pratade hon med en forskare/professor (eller vad han var) som forskade i/om fettceller. Han trodde inte att det hade någon betydelse detta att se till att äta sig mätt för att öka förbränningen (även om jag tror att det har betydelse för att inte bli sugen på något sött eller annat gott), utan att det viktiga var att göra av med mer energi än man stoppade in i kroppen, för att gå ner i vikt.

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5