Inlägg från: Malin och Joel |Visa alla inlägg
  • Malin och Joel

Vi som går på Viktväktarna del 5

Jag hakar gärna på här! Började viktväkta v. 2. Ska på min fjärde vägning på måndag.
    Jag tycker det är jättesvårt! Har 29 dagspoints och 35 bonuspoints. Har magkatarr och min "lindringsmat" är mjölk och vitt bröd, vilket jag inte har "råd" att stoppa i mig, så jag går med ett ständigt hungersug (alltså inte hunger utan pga magkatarren). Dessutom är jag uppsvälld som tusan om magen av alla frukter och grönsaker jag stoppar i mig.
    Men jag vill så gärna bli normalviktig och bli av med min kagge (i princip alla mina 10 extra kilon sitter på magen, ser ut som att jag är gravid i sjunde månaden typ!).

******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
    Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -1,2 kg.

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 37 veckor (v.20, 2009), vikt v4: 93,1kg (+0.8)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 11/1 --> 70,0 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg)

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...

• Malin och Joel

Svanboet: tack tack! Det är första gången jag är med i viktväktarna, och förhoppningsvis sista
    Jag har provat fil och yoghurt men det hjälper inte mot magkatarren, däremot skulle det kanske göra mig mindre uppsvälld? Har funderat på proviva med.
    Har haft magkatarr sen tonåren och mjölk och vitt bröd är det enda jag hittat som lindrar direkt. Tar jag tabletter så tar det ett tag innan de fungerar men oftast kommer ju besvären ganska snabbt när jag är stressad eller sover dåligt och då vill jag ju ta bort dem snabbt :/

• Malin och Joel

tågjäntan - det är helt okej, det är Malin som skriver Vi har kontot ihop men av ngn anledning är det bara jag som använder det

Jag brände nästan hela min veckobonus igår, vi var på restaurang och jag tänkte inte alls på points... men det var sååå gott! Tur att det snart är ny vecka!

Hur gör ni med aktivitetspoints, äter ni upp dem eller räknar ni inte med dem alls?

• Malin och Joel

Sonja86 - Jag tror alla åker dit ibland. Fick höra en så bra grej av ngn; "Man kanske inte alltid går och lägger sig som en viktväktare men man vaknar alltid som en". Även om man syndat en dag så är det bara att ta nya tag dagen efter, och som Svanboet säger, inte ge upp!
    Du kan ju alltid väga upp det du åt i helgen med att röra mer på dig den här veckan istället, se det som att du ligger minus på aktivitetspointsen

• Malin och Joel

Jag ska förresten själv väga mig idag. Har också tjuvvägt mig hemma (massor faktiskt) men vår våg visar så himla olika varje gång så jag vet inte alls hur det kommer gå... Är så nyfiken!

• Malin och Joel

Jaha, då har jag varit och vägt mig. +0,4 kg blev det... Jäkla skit

• Malin och Joel

Svanboet - Vad trist att veckan varit så dålig! Men om du känner dig trött och kraftlös, kan inte det bero på ngt annat? Tänker om du är förkyld, sovit dåligt, blivit lite vinterdeppig eller så?
    Hur som helst så är det bara en vecka, det är bara att nya tag när krafterna kommer åt en! Man ska inte klanka ner på sig själv när det går dåligt, det går man inte ner mer i vikt av. Bättre att lägga det bakom sig och fortsätta kämpa!

• Malin och Joel

Själv är jag förvirrad. När jag väger mig hos viktväktarna så står det i princip still kring 69,5. Men jag brukar fuskväga mig några gånger per vecka och då väger jag mig både morgon och kväll och morgonvikten kryper neråt (från ca 70 kg som start till 67,8 i morse) medan kvällsvikten ligger stadigt på ung. 69,5. Hos viktväktarna så väger jag mig på kvällen.
    Midjemåttet har också minskat från 84 cm till 80 cm så något händer ju, men det syns ju inte på min viktkurva hos viktväktarna!
    Frågan är om jag ska gå på det jag väger och mäter hemma, eller om jag ska gå på det jag väger där?

• Malin och Joel
    Svanboet skrev 2010-02-16 11:14:38 följande:
    Tack för stödet, ibland är det skönt att bara få vräka ur sig all sin besvikelse.Kan det vara så att du varierar i vikt hemma för att du dricker mer eller mindre på kvällen? Morgonviktten speglar ju lite vad vi gjorde kvällen innan och hur mycket vi svetas på natten. Jag tror att du ska försöka vara noga med din CL en vecka och äta upp ALLA dagliga och även några VB/AP om det känns okej så ska du se att det snart rör på sig. Jag vet inte vad du har för mål men jag kan säga att hade jag varit när 70 hade det säkert varit väldigt trögt för mig också så ge det ett par veckor och försök att sluta tjuvväga dig, stoppa undan vågen och kör på känslan istället. Kanske du tränar mer än vanligt och bundit upp lite vätska och lagt på dig lite muskler. Går man från stillasittande till mer aktiv är det lätt att lägga på lite muskelmassa i början. Häng i programmet, häng kvar i tråden och tillsammans ska vi bära varandra till mål. Jag tror på dig!Malin och Joel skrev 2010-02-15 16:32:13 följande:
    Nja, jag varierar ju inte i vikt hemma utan morgonvikten går ju stadigt neråt, det är kvällsvikten som det inte händer ngt med.
    Jag äter mina dagliga points och några veckobonuspoints alla dagar.
    Min startvikt var 70,5 så jag tycker det borde hända ngt. Jag äter ju jätteannorlunda nu mot tidigare. Å andra sidan har jag ju minskar 4 cm kring midjan så ngt händer ju.
    Muskler har jag inte byggt, jag började träna men sen har jag varit sjuk i två omgångar så det har inte blivit ngt på fyra veckor (och jag har hållt på i fem så den där första veckan med två motionspass lär inte spela någon som helst roll).
  • Malin och Joel

Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.

Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -3,7 kg.

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 40 veckor (v.20, 2009), vikt v7: 90,9kg (+.0.4)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 16/2 --> 68,5 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8). 9/2 v.3: 58,5 (+0,6 kg). 16/2 v.4 58,0 kg (-0,5)

*********************************** ************************** ¨

Verkar som att det äntligen lossnat för mig! Och det lustiga är att det är efter att jag tagit en paus från viktväktarna. Var ju så besviken över att jag inte gick ner så att räkna points och gå på möte blev bara ångestframkallande. Så senaste en och en halv vecka har jag inte räknat en enda point (men ändå tänkt på vad jag ätit) och gått ner 2,2 kg! Innan stod det ju helt still. Så nu har jag nått mitt första delmål

• Malin och Joel

Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.

Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -3,9 kg (66,6 kg).

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, sedan v.20 2009, vikt v8: 90,7kg (-0.2)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 16/2 --> 68,5 kg.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8). 9/2 v.3: 58,5 (+0,6 kg). 16/2 v.4 58,0 kg (-0,5). 1/3 v.6 58,5 kg (+0,5)

*********************************** ************************** ¨

Har inte tittat in i tråden på ett tag men gud vad bra ni kämpar på tjejer! Själv har jag slarvat otroligt i helgen, kebab och kaka på jobbet i fredags, tårta och kaka i lördags och hamburgare och glass i söndags. Ändå visade vågen på -0,2 kg i morse! Nu har jag dessutom en extra sporre, hittade min klänning i helgen men ligger mitt mellan två storlekar så jag beställde den mindre, nu MÅSTE jag gå ner lite för att komma i klänningen

lillialyckan - det måste ju vara jättesvårt när det är en medicin som påverkar på det sättet, tycker inte du ska vara så hård mot dig själv. Vet du om biverkningen kommer avta efter ett tag? Kanske har mötesledaren ngt tips till dig på saker du kan äta för att lindra hungern?

• Malin och Joel

Vägde mig en dag i förväg eftersom jag ska jobba natt och vågen visade på +0,8 :/ men midjan hade minskat med 1,5 cm...
    Jag vill gärna tro att vikten beror på att jag ska ha mens om ett par dagar men vet att jag slarvat jättemkt den här veckan. Har haft ett enormt sötsug (som iofs helt säkert beror på att jag ska ha mens) som jag inte lyckats stå emot.
    Ska verkligen se till att skärpa mig!

• Malin och Joel

Usch, det går inget vidare. Just nu har jag mens och jag är sjuk typ HELA tiden så det blir ingen träning av och jag orkar inte hålla motivationen uppe... blir mackor istället för mat och kakor istället för frukt till mellanmål. Inge bra...

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5