Inlägg från: tågjäntan |Visa alla inlägg
  • tågjäntan

Vi som går på Viktväktarna del 5

Jag fick negativt besked i går på ett jobb jag sökt . I dag har jag känt mig lite nere emellanåt. Men jag ska försöka att inte tröstäta .

• tågjäntan

Det är inte så farligt. Jag har ganska så bra karaktär. Men det känns ändå lite tråkigt att få ett sådant besked. Även om man stålsätter sig innan och tänkter att man inte ska blibesviken, så springer man så lätt i väg och börjar tänka på vad och hur man kan göra osv.
    Tack för ert stöd!

• tågjäntan

Det är farligare att få besök av föräldrarna. De kom i går och mamma hade med sig farligt goda chokladmuffins med chokladglasyr med chokladbitar. Mmmmm.... Så här kommer dagens bekännelse: Jag åt 5 eller 6 stycken under dagen .

• tågjäntan

Det dumma är att när man får besök, eller åkert bort, så tänker man att man kan unna sig lite. Då finns det ingen hejd på vad man stoppar i sig, man kan inte sluta nästan. Och i dag var det ett par after eight och ett par kakor kvar efter ehlgens besök som jag inte kunde låta bli... Jag gick iaf fram och tillbaka till öppna förskolan, så lite har jag rört mig ändå.
    Nu är det iaf slut på kakor och godis så det blir hårdkörning igen .

• tågjäntan

I dag har jag lyckats hålla mig - trots stort gottesug. Det var frestande att gå i affären . Och promenad fram och tillbaka till affären. Nu har de varnat för oväder i morgon. Får se om det kan bli någon promenad då.

• tågjäntan

Jag har varit sååå duktig i dag . Gick först hem från bvc i dag och en kvart till för att hon sov. Sammanlagt en timme. SEdan gick jag hem från babyrytmiken ca 25 min. Det har ju varit väldigt fint ute. Kunde inte låta bli att unna mig en sån liten chipspåse =).

• tågjäntan

Välkommen Malin! (Är det okey att kalla dig det? Fast det är kanske Joel som skriver .)
    Själv börjar jag känna mig som en riktig godismissbrukare. suget blir värre och värre. Snart undrar ajg om ajg inte måste sluta helt och hållet och itne unna mig nåt någon gång . En hjärnforskare som det pratade med på Gomorronsverige häromdagen sa att det även handlar om belöningssystem och att typ "suget" minns itne vad han sa, tar två veckor att få bort.
    I dag firar vi fyra år sedan vi förlovade oss och har ätit krossad annanas med vitchokladmousse och jordnötsringar...

• tågjäntan

I bland använder jag mig av dem för att unna mig lite extra. Andra gånger försöker jag låta bli för viktens skull. Ofta blir det någon hämträtt en dag på helgen. Fast mina extra points består "bara" av promenader.

• tågjäntan

Jag ska i väg och simma i kväll. I dag började min man på sin pappaledighet och fick gå till af. Då tänkte jag att jag kunde försöka utnyttja tiden lite och simma. För 4-5 år sedan simmade jag 2-3 ggr i veckan under ett år. SEdan rann det ut i sanden av olika anledningar. Problemet är att då vägde jag mig typ varje gång. Nu har jag som mål att väga mig högst en gång i veckan där om jag kommer i väg oftare. För min del är det mer peppande att se att man har gått ner mer än typ "bara" 400g - jag kan gå upp och ner ett kg på en dag beroende på om jag gör det innan eller efter maten.

• tågjäntan

Det var alltså jag som fick gå till af.

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5