Inlägg från: lillalyckan |Visa alla inlägg
  • lillalyckan

Vi som går på Viktväktarna del 5

Usch har helt tappat kontrollen över mitt ätande... Har börjat äta en medicin som har som biverkning att man inte blir mätt, så även om jag äter en bra portion så luras hjärnan att tro att jag är hungrig fortfarande... Vilket leder till att jag äter enorma mängder av allt bara för att få känna mig mätt... Suck, har vägt mig hemma så jag vet att jag har gått upp va 3kg på två veckor men jag tänker ändå gå och väga mig idag, måste bita i det supersura äpplet...

• lillalyckan

Ställde mig på vågen igår, och det gick precis enligt förväntan, var glad att jag hade tjuvvägt mig hemma innan så att jag var förberedd. Men jag tycker att jag blev väldigt bra bemött. Fick tips om att ät amindre frukt och kanske mer morötter istället, att äta oftare, typ varannan timme. Så nu ska jag prova det. Igår gick det bra iaf! Jag måste tyvärr vara lite hård mot mig själv för att se resultat, har ju dessutom problem med ämnesomsättningen så det finns inte utrymme om man vill gå ner i vikt... Men den här gången ska det gå! Tänker inte ge mig så lätt

• lillalyckan

Det är ju jättebra! Egentligen är ju inte vågen det viktiga, om kläderna sitter bättre så har det ju garanterat gett resultat! Vågen står väl still för att du bygger muskler... Bra jobbat!

• lillalyckan

Bra vecka för mig. HAr fyllt i varenda liten smula jag ätit i CL och det har gett resultat -1.6kg! Känns mycket bra... Har gjort så att jag har nallat lite av veckobonusen varje dag istället för att spara och äta allt på en gång och då blev det inga problem alls för mig... Gick ju upp 3 kg till förra veckan men nu är jag tillbaka på startvikt och kan börja jobba mig neråt igen. Har tränat spinning idag! Första konditionsträningen på 7 år(!) Har som motivation anmält mig till Midnattsloppet i augusti :-/

• lillalyckan

Kolla på www.midnattsloppet.com där kan man läsa mer. Det är precis vad det låter som. Ett lopp vid midnatt En mil är det som gäller så nu blir det konditionsträning!

• lillalyckan

Wohoo Bra jobbt Svanboet! Grattis! Så skönt att ha nått ett så stort mål

här går det okej, skriver faktiskt ner allt jag äter, tycker att checklistan på nätet är guld värd, vi får se på måndag!

• lillalyckan

Idag är det vägningsdags igen! Håll tummarna för mig!

• lillalyckan

-1.4! Så nu har jag gått ner de där tre kilona som jag gick upp för två veckor sen! Känns toppen, nu ligger jag på ett minus från min startvikt och det går åt rätt håll nu
    Nu jäklar!

• lillalyckan

Att planer dagen i förväg tycker jag är jättebra, de dagar jag jobbar så fyller jag i hela dagen innan jag går hemifrån och tar med mig den maten jag ska äta. (jobbar natt så det finns ingen möjlighet att "luncha" tyvärr) funkar bra för mig iaf, däremot när jag är ledig så rinner pointsen iväg, men då plockar jag från vevkobonusen.

• lillalyckan

Man måste ju få ha semester ibland också. Det går rätt fort att komma tillbaka in i pointsvärden igen Själv sitter jag och mumsar på popcorn. Bästa viktväktargodiset enligt mig

Svanboet skrev 2010-03-17 14:33:02 följande:
    Ska snart på mitt möte och vet att det kommer plus eftersom jag varit på semster, inte skött träningen normalt och inte alls kollat på ett enda pointsvärde utan ätit utan förbehåll. nu blir det till att försöka ta tag i situationen igehn coh verkligen räkna så jag inte förbli över 90 mycket länge till. Jag som precis spräckt gränsen Får kanske dra nytta av att sambon är hemma och sjukskriven ett tag framöver. Han får sköta markservice och jag kan njuta av god och välkomponerad mat om jag bara handlar hem den.
  • lillalyckan

Bra jobbat! Vad innebär powerpilates?

• lillalyckan

Lite stolt över mig själv måste jag vara nu... I torsdags skulle vi bara ta en öl efter jobbet. Ni vet ju alla hur det brukar sluta så jag ramlade hem halv fyra på natten med massor av alkohol. Räknade sen ihop hur mycket points det blev ungefär och det fick faktiskt plats i veckobonusen. Igår var det filmkväll med hemgjort godis för att kontrollera baksmällan. När de andra blev hungriga och ville ha pizza åt jag en macka! Jag sa nej till pizza! Det har nog aldrig hänt innan... Speciellt inte när man är bakis så nu är jag lite stolt. Åt visserligen lite för mycket bröd så jag gick över mina points, men hellre 5 för mycket än typ 30 som pizzan hade gjort

• lillalyckan

-0.4 denna veckan! Inte så mycket som jag hade hoppats men alla minus är bra minus!

• lillalyckan

Vägde mig på gymmet igår 75.4 dvs +0.2 sen förra vägningen, sen vägde jag mig imorse igen, 77.0! Hur är det ens möjligt att gå upp så mycket på ett dygn? Ska på möte idag men hoppar nog vägningen, helgen har inneburit massor av alkohol och fest med massa buffé sä det var väl ingen överraskning att jag gått upp men 1.8 kg på en vecka?! Shit vad meningslöst allt känns, att kämpa i tre veckor för att sen gå upp allting igen på bara en vecka...

• lillalyckan

Nej det var hemma jag hade gått upp så mycket. Men jag gick faktiskt på mötet och vägde mig i måndags och ett kilo hade jag gått upp. Känns jättetråkigt samtidigt som jag känner att det är viktigt (iaf för mig) att få ha dagar då jag inte räknar alla. Men det känns surt även fast det inte är oväntat...

• lillalyckan

Oj vilken svacka, jag känner mig less och uppgiven, det känns meningslöst och som att jag aldrig kommer att bli "normalviktig" minsta lilla snedsteg resulterar direkt i att jag går upp ett kilo, om jag håller mig slaviskt till checklistan i sex dagar men slarvar den sjunde så går jag ändå upp ett kilo. Jag har hållt på i fem veckor och gått ner tre veckor men upp två... Dessutom är jag sjuk nu och kan inte träna nu när jag äntligen kommit igång... Dessutom är jag ynklig och tycker synd om mig själv och vill bara sitta hemma och äta godis när jag är sjuk... Nä, jobbig supersvacka just nu, känns som att jag aldrig kommer att få tycka om mig själv igen

• lillalyckan

Ja, det har du rätt i. Jag gick inte på nåt möte denna veckan men började fylla i checklistan duktigt igår igen. Ny vecka, nya tag! Har suttit hemma sjuk hela påskveckan och tyckt synd om mig själv så det blen onyttigt tre dagar i rad... Men jag måste försöka igen. Jag vet ju att jag mår så himla mycket bättre mentalt om jag går ner så jag väger under 70 även om drömmålet är under 60. Men, men, babysteps, det viktiga är att jag mår bra och tycker om mig själv, inte att jag är supersmal...

Svanboet skrev 2010-04-06 08:07:14 följande:
    lillalyckan - jag vet hur du känner dig! Jag känner likadant, ganksa ofta. Då är det viktigt att tillåta sig själv den känslan och sen jobba vidare från den utgångspunkten. Själv har jag itne ens tittat åt programmet sen jag "gav upp" och nu känner jag ett stort behov av att komma igång igen men det passar sig inte just nu. Jag är rädd för att det kommer fortsätta att inte passa sig och att jag snart är långt över 90 igen Jag ska under denna vecka försöka se över mina möjligheter och omständigheter och försöka få till en omstarti nästa vecka. Just nu är jag bara trött och vill sova, godis vill jag inte ens titta åt denna vecka så det är väl det som är bäst med påsken
Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5