Inlägg från: tågjäntan |Visa alla inlägg
  • tågjäntan

Vi som går på Viktväktarna del 5

Det var lite jobbigt i måndags, men det var första gången på länge och efter graviditeten med allt vad det innebär för kroppen. Därför tror jag simningen behövs väldigt väl. Det kanske inte blir lika ofta som jag tänkte från början. Men kan det bli två ggr i veckan är det ju bra. En gång i veckan har jag iaf bestämt med en kompis, då får man ju lite press på sig och det blir roligare.
    Vågen däremot tror jag inte vågen stämmer överrens med den jag vägt mig på sedan jag började. På den här hade jag gått upp o,5 kg. Det tror jag inte riktigt. Det kan ju hände att jag inte gått ner så mycket, men jag tror inte jag gått upp. Så jag får fortsätta på den andra.

Välkomna alla nya! Det är karaktär och motion som gäller .

Go girl, Terese!

• tågjäntan

Är det någon som mäter midjan? Tyvärr gjorde inte jag det när jag började. På ett program på Malou, som jag tror ajg nämnt förut, var det tre personer som testade varsin metod. Den ena tjejen tyckte inte hon gick ner i vikt som hon ville. Då frågade coachen om hon hade mätt midjan. Det hade hon inte. När hon gjorde det så såg de mer resultat än vad som syntes på vågen. För den som tränar mycket styrketräning kanske det är så. För mig är egentligen målvikten att komma i de byxor som jag hade innan jag blev gravid. Skulle det vara ett par mer än den kilomålvikt jag satt upp kommer jag ändå vara nöjd där.

Annars så blev det ingen mer simning denna vecka - mannen blev sjuk så ajg fick vara hemma med dottern. Men jag har iaf promenerat ca 30 min / dag, med vagn i snömodden...

• tågjäntan

Förutom snömodden är det faktiskt rätt skönt om man är välklädd. I dag blev det en 30 min promenad hem igen från kyrkan.

• tågjäntan

Och jag klev av vagnen två hållplatser tidigare och gick en halvtimmes promenad hem .

• tågjäntan

Grattis Svanboet!
    Jag gick hem från af idag ca 40-45 min. Kollade inte klockan. Men det var strålande väder så det var väldigt skönt. Min grej verkar vara promenader . Jag hoppas att det blir mer simning framöver och att jag kan fortsätta promenera lite även om min man nu blivit pappaledig.

• tågjäntan

Här kommer en till med ett positivt resultat . Det är ingen digital våg så det är lite svårt att säga exakt, men jag avrudnar uppåt och då har jag gått ner 1,5kg. Kanske inte så mcyket på fyra veckor men ändå sporrande för mig.
    För vidare rapport så kom jag i väg och simnmade i dag. Det kändes lite bättre denna gång, trots att det var två veckor sedan sist. Skönt.

• tågjäntan

******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
    Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.

Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -1,2 kg.

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 39 veckor (v.20, 2009), vikt v6: 90,5kg (-1.9)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 16/2 --> 68,5 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8). 9/2 v.3: 58,5 (+0,6 kg)

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...

• tågjäntan

I går var ingen bra vv dag. Jag och en kompis skulle simma och fika efteråt. SEdan fick hon röda vecka och ville inte bada, utan det blev fika och bio i stället. EFtersom jag precis hade ätit middag hemma var jag inte särskilt hungrig - i stället blev det två kulor dajmglass...

• tågjäntan

Jag har ganska bra karaktär för det mesta. Iaf när det gäller maten. Nu önskar jag att jag kunde dela med mig lite . I dag blev det annars oförhappandes en halvtimmes promenad för att gumman inte somnade på spårvagnen. Det kändes bra eftersom ajg inte rört mig så mycket mer än simningen i måndags.

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5