Inlägg från: Svanboet |Visa alla inlägg
  • Svanboet

Vi som går på Viktväktarna del 5

Sonja - Tackar, visst var det helt okej resultat men det kändes inte som om det var på riktigt eftersom jag kände mig svullen och "uppgången". Får se vad som händer nästa vecka. Det blir till att noga fylla i alla grejor jag äter och motionen måste komma igång igen. Ikväll bokas därför spinning!

Rotfrukter är fortfarande gratis med PP, all färska frukt och grönt är gratis i det nya systemet. Skulle också tro att vildsvin hamnar under magert vilt.

• Svanboet

Då får man nästan lov att förstärka med en ostsmörgås eller äta många portioner.

Sonja68 skrev 2010-01-21 08:50:55 följande:
    Jag blev så glad, för jag räknade ut att min soppa kostar mindre än 2,5 points/port Me like!
  • Svanboet

Tackar!

ThereseStefan skrev 2010-01-22 07:17:25 följande:
    tågjäntan- hoppas att det fixar sig. Blir själv arbetslös till höstterminen. Är lärare. Troligtvis ska jag fortsätta att plugga men det är inte helt fel att utbilda sig och få lite mer lön med ett annat jobb. Svanboet- Bra jobbat. Du som trodde att det inte skulle bli så bra.
  • Svanboet

I helgen har gubben där hemma fyllt år så det har blivit pitepalt (som givetvis äts med smör ) och på det tårta och kakor och godis och vin och läsk och kakor och godis och nötter och tårta och mackor med massor av ost. Ja ni förstår vilken helg jag haft.

Men jag har försökt kompensera lite så på söndagen jobbade vi med huset, renovering som kräver aktivitet i alla falla lite och var på spinning på kvällen. Måndag kväll - spinning, Tisdag morgon - spinning så nu känner jag mig som om jag gjort min vecka och vill ha ledigt. Vägning imorgon så just precis nyss harjag klämt i mig en hel baguett med leverpastej för jag höll på att tappa befattningen för att jag var så hungrig.

Jag hoppas på att jag iaf inte har gått upp väldigt mycket i vikt efter denna vecka men jag hyser inga större förhoppningar om stor nedgång. Måste försöka sköta mig bättre under nästa vecka annars når jag ju aldrig mitt mål. Det fungerar ju inte om man bara gör halvdant hela tiden. Skäms på mig!

• Svanboet

Starkt jobbat tjejen! Ge dig själv en klapp på axeln!

tågjäntan skrev 2010-01-26 22:10:10 följande:
    I dag har jag lyckats hålla mig - trots stort gottesug. Det var frestande att gå i affären . Och promenad fram och tillbaka till affären. Nu har de varnat för oväder i morgon. Får se om det kan bli någon promenad då.
  • Svanboet

******** BÖRJA KOPIERA HÄR **********

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 37 veckor (v.20, 2009), vikt v4: 93,1kg (+0.8)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 11/1 --> 70,0 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg)

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...

Skitvecka! Jag hade inte väntat mig ett så stort plus, jag förväntade mig ett litet minus eftersom jag tränat så flitigt trots palt och annat. Nu blir det till att föra checklista notoriskt igen, förplanera denna vecka och sen övertyga gubben om att det är för hans eget bästa för när odjuret kommer fram i mig så är jag inte rolig och det vet han

• Svanboet

Ibland är det bra med en handelsplan oxå

Jag vet hur det är ibland, speciellt under lingonveckan, och nu har jag också börjat känna av lossningen därimellan - biologiska klockan tickar tydligen

Hoppas huvudvärken blir lite bättre snart och att du får vila ordentligt i helgen. Massor av härlig film och bara krypa upp i soffan med popcornskålen brukar funka för mig. Och inte försöka vara snäl och trevlig med någon - det är bäst för deras skull.

• Svanboet

Om jag nu bara kunde förmå mig att fylla i hela veckan på checklistan och inte sluta i och med att det blir fredag... vad kan jag behöva för belöning för att uppnå detta mål? Egentligen borde ju viktminskningen i sig vara den största moroten men nu har det ju inte kännts så på sista tiden... Om jag fyller i checklistan hela den här veckan ska jag unna mig ett glas vin på onsdag kväll efter mötet oavsett om det ryms innanför den dagens PP eller inte. Det är en ren och skär belöning och inget andra villkor ska kopplas till den. Det blir bra, det blir kanon och det är precis vad jag kan behöva.

• Svanboet

Malin och Joel - Välkommen in i värmen här är vi alltid glada för fler medlemmar. Är det första gången du är med i VV? Själv är jag en återfallsförbrytare och detta är nog 4e gången för mig... hujja, en del lär sig tydligen aldrig.

Det är synd om din stackars mage det hör ju jag. Finns det inget annat sätt att lindra symptomen på? Lättfil är kanske ett alternativ och det är nog även ett DouVal om jag inte misstar mig helt.

Alla har vi kilona på olika ställen, mina sitter typ överallt; halsen, fingrarna, magen, låren, armarna... säg en kroppsdel och den är "fet". Nja, kanske inte tungan då men det beror nog på vem man frågar.

• Svanboet

Tack, det är nu nya tag i görningen och jag har klarat mig ganksa bra. Har tydligen ökat aptiten en aning och äter mest hela tiden tycker jag så nu blir det till att sysselsätta sig med något som kräver att man inte akn springa runt och tugga... och så ska jag borsta tänderna efter varje måltid. Inte för tändernas skull utan för att det värsta jag vet är att äta med nyborstade tänder - allt smakar tandkräm!

Håll i er nu tjeter och lycka till med helgens alla frestelser.

ThereseStefan skrev 2010-01-30 09:01:36 följande:
    Svanboet- Nya tag till kommande vecka.
Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5