Vi som går på Viktväktarna del 5
I bland får jag be min man gömma godis så att vi kan ta det när jag blir fööör sugen eller har bestämt oss för att unna oss lite.
I bland får jag be min man gömma godis så att vi kan ta det när jag blir fööör sugen eller har bestämt oss för att unna oss lite.
På tal om morötter, på sistone har jag fudnerat på att göra dippa till ex morötter och gurka. Finns det något man kan blanda det med som inte blir allför mycket points?
Tack för tipsen. får försöka det någon gång framöver.
I går blev det ingen simning . Snövädret blev för mycket för min kompis och då tog jag mig inte i kragen och gick dit. Men i dag blev det en lång promenad . Det var så fint väder, så när jag ändå var ute tog jag en extra vända.
I kväll föll jag ordentligt. Vi brukar inte ha kakor hemma, men i morgon ska vi få gäster så m in man hade köpt lite kakor. Det skulle han aldrig visat mig . SEdan när vi satt framför tv:n var det kört... Så jag åt maaaaassor med kakor och ett glas mjölk.
Så nu har jag sagt till mannen att han inte får berätta om ev kakor nästa gång .
Jag har lyckats promenera nu ca 30 min i två dagar. Gott. Och inga kakor eller annat frestande hemma . Min man hade fudnerat på att köpa choklad till honom själv (vilket jag kanske hade fallit för, trots att jag eg inte är helt förtjust i speciellt mörk choklad), men köpte clementiner i stället. Han behöver oxå gå ner i vikt, så jag tror att han får lite bättre karaktär när han ser mig.
I dag kom jag äntligen i väg och simmade. Det var skönt. Speciellt efteråt att få sitta varmt och gott i bastun . Sedan gick vi en bra bit till bussen för att inte spårvagnen gick som vi tänkt. Så en bra dag för mig har det varit.
Just ja, nu har jag börjat kunna få på mig _båda_ ringarna några veckor . Det känns roligt. Under graviditeten gjorde det inte så mycket att jag inte fick på mig ringarna. Men nu vill jag ha dem på mig.
I helgen hade vi besök av min syster. Jag som tänkt vara ordentlig coh festa med dippa, hon behöver ännu mer gå ner i vikt, då får hon för sig att göra en kladdkaka (!). Helt glad var jag inte och mer blir det ju till var och en när man bara är tre. Jag som gått omkring och skyllt på hennes sambo (i övrigt en bra kille) för att han inte stöttat henne när det gäller att gå ner i vikt. Men nu undrar jag om hon inte har lika stor del i det hela själv.
GRATTIS lillalyckan!
HURRA! För svanboet
Hoppas att det ger kraft och inspiration att kämpa vidare.
För egen del känns det som att jag blir mindre på alla ställen utom magen . På byxorna märks det mer där bak, men inget på magen, Kommer det någonsin att försvinna? Men det är ju åtta kilo kvar så det är bara att hänga i och kämpa vidare.
Jag har vägt mig i dag. Tyvärr stod vågen på + - 0, så jag kopierar inte in någon lista.
Så i dag har jag känt mig lite oinspirerad...
Den här helgen har jag fallit en del. Men idag blev det iaf ca en timmes promenad med gumman i det fina vädret.
Tittar in och säger HEJA!
Känner mig lite "nere" i dag pga av en överklagan jag håller på att skriva till kammarrätten (ang en sjukskrivning förra våren). Började läsa papperen mer nogrant i går och insåg att de kanske inte ens tar upp mitt fall där .
Nu har jag varit ganska duktig några dagar. Jag har promenerat lite mer. I går var jag ute med gumman och det blev en extra vända för hon hade bara sovit typ 15 min när vi kom till huset. Sedan har vi ofta på kvällarna unnat oss en liten chokladbit eller så. Nu har jag låtit bli dem och sagt att jag bara kommer unna mig det på helgen.
Välkommen fialotta!
Det är samma här. Jag går itne och väger mig hos vv. Gick dit ca 1,5 år till en månad innan jag blev gravid och gick ner 15 kg. Under graviditeten gick jag upp 35kg(!). EFter bebis och vätsekkilona har jag haft 20kg att gå ner och har nu ca åtta kvar. Fast sista gången hade det stått still - trots att det gått ca fyra veckor, så just nu känns det lite segt.
Min karaktär är rätt okey - problemet är att ajg inte rör mig lika mycket efter att min man blev pappaledig .
Nu har det varit mycket festande - dotterns ettårsfest har kombinerats med pappas 65årsdag. Mycket tårta och kakor . I dag blev det iaf en lång promenad.
Och jag är på väg att få ett jobb .
Lillalyckan
Är det på samma våg? Vi har en digital våg hemma som jag inte litar på. Vid ett tillfälle skiljde det typ 3 kg på en dag och det kan inte stämma. Efter det väger jag mig inte hemma, utan på en och samma våg varje gång.
Jag förstår det. Sjäv har jag ungefär samma rutiner så jag räknar inte så noga. Men en helg som den här är det lätt att falla . I går var vi och handlade och jag sa att vi kan köpa hem lite godis och ha tills på söndagen. Tyvärr hann inte mannen gömma det =) så efter en stund började jag nalla av det...
Här kommer faktiskt ett positivt resultat. Det har inte känts så och jag har inte haft några förhoppningar efter ett 65årskalas/helg och en påsk och inte så mycket motion. Men kanske har det gjort sitt att jag minskat på den lilla godisbit jag tidigare unnade mig på kvällarna.
******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.
Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -3,9 kg (66,6 kg).
Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, sedan v.20 2009, vikt v10: 89.3 kg (-1.2)
tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 8/3 --> 67kg.
Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.
ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.
Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8). 9/2 v.3: 58,5 (+0,6 kg). 16/2 v.4 58,0 kg (-0,5). 1/3 v.6 58,5 kg (+0,5).8/3 v.7 58 kg (-0,5). 16/3 v.8 58,9 kg (+0,9). 22/3 v.9 58,0 kg (-0,9). 29/3 v.10 58,4 (+0,4). 6/4 v.11 58,9 (+0,5)
fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...
Tack!
Borde det inte vara dags för en ny tråd? Fast det kanske är ändrade regler här som på Fl där man nu inte behöver starta ny tråd efter tre månader, utan fortsätter lugnt på den gamla så länge man vill.