Inlägg från: Svanboet |Visa alla inlägg
  • Svanboet

Vi som går på Viktväktarna del 5

emelia79 - Välkommen in i värmen! Här är det fritt fram för alla typer av varianter för hur man gör med sitt program.

Jag har upptäckt under mina försök att jag måste gå iväg till mötet för att jag alls ska hålla mig till programmet för det är som att gå till tandläkaren - tänderna är aldrig så rena som veckan innan man går iväg

• Svanboet

Jag har generellt försökt undvika att använda både VB (sparade enligt gamla programmet) och aktivitets-PP för att påskynda viktminskningen men under flertalet veckor har det varit lite si och så med min CL så jag har säkerligen kompenserat och lite till för alla veckor jag inte medvetet använt dem. Tyvärr fungerar internet-CL så att den använder VB förre aktivitets-PP och jag hade personligen räknat tvärt om, smaksak

• Svanboet

Sonja68 - man ska ALDRIG GE UPP! Jag vet att det verkligen är frestande att smygväga sig när an har "felat" men det är ju precis då man inte ska göra det. Försök se det som en lärdom och sen är det "bara" att tänka på hur du vill göra resten av veckan.

Jag är också usel på att hålla programmet under lingon men fasen vad jag blir arg på mig själv när jag slitit hårt och sen bara mölar ner en hel tårta själv. Nu när jag är på mina pass och tycker det känns jobbigt så har jag ett mantra: "Minus ett på vågen! på onsdag står det -1 på vågen, under 90 ska jag innan februari är förbi!" Det gör det inte mindre tungt men värt mödan på ett helt annat sätt, speciellt om det går i uppfyllelse.

• Svanboet

Och då kör vi en runda...

patrikoannika (annika då antar jag) - välkommen in i värmen! Det är alltid kul med fler i gruppen. Jag finns också på VVs hemsida men jag tror inte att jag träffat dig där.

Sonja - Se det är inte alltid så farligt. Tänk att ibland är det helt godtyckligt och orättvist vad vågen visar för det känns inte förtjänat åt varekn det ena eller andra hållet.

Malin och Joel - Inget att hänga lätt för! Tänkte på det du sagt om mjölk och vitt bröd... kan du inte viga VB till de livsmedel du vill ha när magen krånglar? Du får ju faktiskt äta upp hela VB och AP om du vill.

Tågjäntan - Å simma som är så rofyllt för själen. Tag nu verkligen chansen och gå iväg när sambon är hemma med barnen. Det kommer göra dig gott på många sätt, det är jag säker på.

• Svanboet

Haha, nej gud nej! Men herregud vad kul! Jag menade att jag är internetanvändare (Månadskort+)och finns därför under samma "namn" på VVs hemsida om man träffar på mig i forumet där.

patrikoannika skrev 2010-02-02 10:43:20 följande:
    Svanboet: Japp, Annika. Jag menade att jag är med som modell på ViktVäktarnas hemsida. Är du det med?
  • Svanboet

Välkommen in i värmen!

Jag är själv VV-medlem med Månadskort+ och tycker det är kanon. Har man tillgång till internet på dagarna har man alltid checklistan "med sig" vilket är kanon och undrar man om man törs ta den där bullen på fikat kan man ju alltid räkna ut hur länge man måste ut och gå för att ha "råd".

Har du varit medlem i VV förut så du vet ungefär vad det går ut på?

viktoriachristian skrev 2010-02-03 10:47:57 följande:
    Hej vad kul att ni finns!Jag tänkte börja på viktväktarna nästa vecka! Vad tror ni om månadsmedlemskap+ ?Tror ni man hinner bli bröllopsfin till augusti 2010. behöver verkligen komma ner sex-sju kilo! Vill inte gärna sitta med Nutrilett sista veckorna!! :)Något jag ska tänka på?
  • Svanboet

******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
    Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.

Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -1,2 kg.

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 38 veckor (v.20, 2009), vikt v5: 92,4kg (-0.7)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 11/1 --> 70,0 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8)

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...

Inte direkt det resultat jag hade hoppats på men om jag tar av lika mycket i nästa vecka, och nästa och nästa och nästa, ja då kanske jag kommer i mål iaf.

• Svanboet

Njae... VV har ju regler för vilka som får vara med och följa deras program för att försöka stävja folk som desperat inte inser att de inte är i behov av att tappa vikt. Lägsta gränsen för att få gå med i VV är BMI 26(tror jag) + 3 kg, det innebär att jag som är 172cm lång måste väga minst 59+3kg för att få bli medlem. Kan det vara det som är ditt problem? Vikttabell finns på deras hemsida så du kan kolla där.

emelia79 skrev 2010-02-04 18:37:06 följande:
    Jag har försökt bli internetanvändare men det funkar inte. Oavsett vilken vikt jag skriver in får jag svaret att vv inte är för mig......buh!!!!! Nån med samma problem eller är det bara jag som är "oönskad"....
  • Svanboet

Therese - du är nu min inspiration för du har varit otroligt duktig i veckan. Motion i kallgrader och motstod frestelsen i butiken - hoppas det nu visar sig på vågen vid nästa vägning för det förtjänar du!

• Svanboet

Sonja - min konsulent säger alltid att man inte ska gräma sig över sådant man inte kan ändra på och på så vis skapa sig dåligt samvete. Det är bättre att ta tag i sakerna man kan ändra på och vara glad åt det lilla. Stå på dig för du är värd att vara nöjd och glad över dig själv och din insats!

Sonja68 skrev 2010-02-08 08:54:29 följande:
    Suck! En helg i frossandets tecken. Maken fyllde 35 och vi har haft fest i dagarna två. Med smörgåstårta, marängtårta, fika och en massa vin. Imorgon ska jag ställa mig på vågen. Känner hur byxorna stramar kring magen. Men det är bara att komma igen och ta nya tag!Hur går det för er andra?
Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5