Inlägg från: Svanboet |Visa alla inlägg
  • Svanboet

Vi som går på Viktväktarna del 5

Tack för stödet, ibland är det skönt att bara få vräka ur sig all sin besvikelse.

Kan det vara så att du varierar i vikt hemma för att du dricker mer eller mindre på kvällen? Morgonviktten speglar ju lite vad vi gjorde kvällen innan och hur mycket vi svetas på natten. Jag tror att du ska försöka vara noga med din CL en vecka och äta upp ALLA dagliga och även några VB/AP om det känns okej så ska du se att det snart rör på sig. Jag vet inte vad du har för mål men jag kan säga att hade jag varit när 70 hade det säkert varit väldigt trögt för mig också så ge det ett par veckor och försök att sluta tjuvväga dig, stoppa undan vågen och kör på känslan istället. Kanske du tränar mer än vanligt och bundit upp lite vätska och lagt på dig lite muskler. Går man från stillasittande till mer aktiv är det lätt att lägga på lite muskelmassa i början.

Häng i programmet, häng kvar i tråden och tillsammans ska vi bära varandra till mål. Jag tror på dig!

Malin och Joel skrev 2010-02-15 16:32:13 följande:

Själv är jag förvirrad. När jag väger mig hos viktväktarna så står det i princip still kring 69,5. Men jag brukar fuskväga mig några gånger per vecka och då väger jag mig både morgon och kväll och morgonvikten kryper neråt (från ca 70 kg som start till 67,8 i morse) medan kvällsvikten ligger stadigt på ung. 69,5. Hos viktväktarna så väger jag mig på kvällen.Midjemåttet har också minskat från 84 cm till 80 cm så något händer ju, men det syns ju inte på min viktkurva hos viktväktarna! Frågan är om jag ska gå på det jag väger och mäter hemma, eller om jag ska gå på det jag väger där?
  • Svanboet

Stående ovationer!!!

patrikoannika skrev 2010-02-15 16:35:36 följande:
    Det blev ett fint resultat här i morse. -1,6 kg!Härligt!Nu kör vi så det ryker!
  • Svanboet

underbart! och stort grattis!

Vill bara passa på att göra alla uppmärksamma på att tillsammans har vi under veckan skrapat ihop nära 3 stjärnor!! (reservation för felräkning). Det är inte en liten minskning mina vänner!

tågjäntan skrev 2010-02-15 20:25:59 följande:
    Här kommer en till med ett positivt resultat . Det är ingen digital våg så det är lite svårt att säga exakt, men jag avrudnar uppåt och då har jag gått ner 1,5kg. Kanske inte så mcyket på fyra veckor men ändå sporrande för mig.För vidare rapport så kom jag i väg och simnmade i dag. Det kändes lite bättre denna gång, trots att det var två veckor sedan sist. Skönt.
  • Svanboet

******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
    Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.

Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -1,2 kg.

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 40 veckor (v.20, 2009), vikt v7: 90,9kg (+.0.4)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 16/2 --> 68,5 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8). 9/2 v.3: 58,5 (+0,6 kg). 16/2 v.4 58,0 kg (-0,5)

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...

Att det ska vara så attans svårt att ta sig förbi 90-gränsen. Peppad som tusan blev jag igår också när en av killarna i gruppen fick ett diplom på -25 kilo! Ett sånt ska jag ta mig tusan ha innan sommaren, har ju bara "lite" kvar

Min hemläxa denna vecka är att förifylla min CL och sedan hålla den! Jag ska prova den strategin för att orka bättre när lusten tryter. Jag hade ju tänkt passera 90 innan feb går ut så nu har jag ju bara en vecka till på mig och jag halkar efter i BL utmaningen på VVs hemsida... dags att gaska upp sig!

• Svanboet

Ingen fara på taket! Snör på dig skorna och tänk inte på det mer. VB är ju till för att användas trots att man haft en dags semester innan.

lillalyckan skrev 2010-02-18 16:49:54 följande:
    Igår var ingen bra dag för mig. Bakade kanelbullar till min karl som han skulle ha med sig till jobbet. Men han tog ju inte med sig alla så jag åt säkert en 10 stycken under dagen! Hemmagjorda visserligen men en 35 points blev det ju i form av bullar iaf... Där sprack hela veckobonusen... Och egentligen ska jag inte använda min veckobonus eftersom ja hade en "pointsfri" dag i måndags... Nu blir det en promena i kylan för att bättra på samvetet lite...
  • Svanboet

Stort grattis!!!

Du får fråga din konsulent för jag tror att det finns ett för -25, ett för -50 och ett för -75 enligt min konsulent...

patrikoannika skrev 2010-02-18 16:08:18 följande:
    Diplom!!!Det har jag aldrig fått... *mutter*Jag har ju passerat - 40 kg.. Men inget diplom inte... Får alla det?
  • Svanboet

Gillar man att pilla lite så fungerar det ofta utmärkt att låta lättfil rinna av lite i ett durkslag (med handduk/silduk) eller kaffefilter. Då får man en så fast massa man vill ha. Sen finns ju kvarg (Kesella) som man kan blanda ut till lättare konsistens om man vill med fil. Sen är det bara att smaksätta med det man vill ha... vitlök, örter, chili... oändliga variationer på dippa

• Svanboet

Har haft en jobbig helg kan man säga... hade jag inte hållit stenhård koll på min CL hade jag vid detta laget varit övertygad om att jag lagt på mig ännu mer även denna vecka. Nu vet jag att trots att jag ätit ostbågar, godis och smörgås så har jag inte överskridit mina PP. Dagliga har inte räckt men jag har ju haft VB att tillgå så nu hoppas jag att de räcker veckan ut.

• Svanboet

******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
    Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.

Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -3,7 kg.

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, sedan v.20 2009, vikt v8: 90,7kg (-0.2)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 16/2 --> 68,5 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8). 9/2 v.3: 58,5 (+0,6 kg). 16/2 v.4 58,0 kg (-0,5)

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...
    *********************************** ************************** ¨

Det går så j-la sakta så nu tar jag till mig tipset om att faktiskt äta lite mer och kommer inte räkna på hela helgen. Det har t.om. blivit skrovmål på Max igår men det känns bra i kroppen och vågen hemma visar på betydligt mindre än jag väger in mig på. Hoppas på lite resultat på onsdag, kanske också en stjärna till...

• Svanboet

Ni är så duktiga tjejer!

Jag har denna vecka tillåtit mig att äta det jag velat äta och när jag varit hungirg vilket jag kommit fram till kan svänga väldigt fort på ett par dagar. Jag har i övrgit haft en lugn helg så ikväll väntar mig ett takras utanför dörren och en spånisolering som behöver skottas bort. Jag gjorde förvisso ett mastodontpass spinning igår söndag: 2h varav 1h o 45 min är på tung-nivå. Det känns i benen kanjag säga

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5