Inlägg från: Svanboet |Visa alla inlägg
  • Svanboet

Vi som går på Viktväktarna del 5

Sonja - hade inte ni varit i fjällen? Ge det tid och tålamod för det är inte många kilon du ska gå ner till målvikt även om man alltid vill att det helst ska vara över imorgon. Det tar tid för kroppen att våga göra sig av med det där extra och vad jag förstår så har du kämpat hårt och då ska det säkert lossna snart

Finns det något annat sätt du kan känna att du fått nya bättre vanor på, förutom vad vågen visar? Äter du nu grönsaker till varje måltid? Det är en nyttig vana! Äter du regelbundet? Det är också en nyttig vana! Gör upp en lista med vad du har förändrat och se på allt det positiva som du åstadkommit utöver vad det står på vågen. Styrkekramar till dig iaf!

• Svanboet

Tjejer - er oförtröttliga kamp ger mig motivationen åter. Det är så härligt att se att lite motgångar inte gör att ni viker ner er så då ska jag inte heller göra det!

Har varit så outsägligt trött på PP-programmet för jag tycker inte alls att det fungerar. Övervägde ett tag att gå tillbaka till vanliga points men insåg att då har jag ju ingen nytt av att alls gå på mina möten eller betala för internet-tjänsten så jag har bestämt mig för att härda ut. Jag har inte många veckor kvar till mitt "årsmärke" och fram till dess ska jag verkligen försöka sköta mig.

Jag har mitt möte idag och misstänker att jag inte kommer ha gått ner utan snarare upp denna vecka. Jag har inte brytt mig alls om vad jag äter, hur stora portionerna är och hur mycket vatten jag dricker. Denna vecka har varit "frivecka" och dessutom har jag idag så där speciellt ont i magen som bara tjejer kan få.

Jag räknar med minst +1kg MEN jag ville bara kontrollera en grej i morse när jag stod och skulle välja kläder. Jag har en kjol hemma som har varit på gnället att jag kan använda och jag väntar på att dyka under 90 för att den ska passa men så imorse ville jag veta om det verkligen är så att jag står helt still och det gör jag nog inte. Jag har inga problem alls med att få igen kjolen och jag ska nu börja använda den igen. Jag står still på vågen, det kan jag nu bära med ett lite lättare hjärta i vetskap om att jag faktiskt passar i mina kläder utan svårigheter. Att ta sig under 90 känns nu som ett mål som kommer när jag är redo, kanske om jag tränar mindre en vecka men denna vecka är ingen sådan vecka eftersom jag ska köra vasa-spinningen på söndag. Undra hur det ska gå?!

• Svanboet

******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
    Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.

Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -3,9 kg (66,6 kg).

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, sedan v.20 2009, vikt v9: 90,5kg (-0.2)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 16/2 --> 68,5 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8). 9/2 v.3: 58,5 (+0,6 kg). 16/2 v.4 58,0 kg (-0,5). 1/3 v.6 58,5 kg (+0,5)

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...
    *********************************** ************************** ¨

Tråkigt att inget mer händer men skönt att det inte var plus! Denna veckas hemläxa är att fylla i CL ordentligt igen och hålla igång träningen. Sen får vi se om jag kommer under 90 till nästa vecka, det är nog ändå så att jag har hängt upp mig lite på det där med 90-gränsen.

• Svanboet

Malin - inte att hänga med huvudet för, jag är precis lika dan. Veckan innan och under mens har jag sånt enormt sötsug och ofta vill jag inte ha mat utan bara "gottis". Jag har tolkat det som kroppen sätt att kompensera för något annat t.ex. känslostormar som beror på hormoner eller liknande.

Jag har idag på mig ett par byxor som jag inte haft på sedan ungefär 03/04 och de sitter förvisso en anignen tajt i midjan när man sätter sig ner men det är bara bra för det är en påminnelse om att jag ännu inte är i mål, att jag har en bit kvar.

Min hemläxa denna vecka var ju att sköta CL men det har jag inte gjort, surprice! Idag är det dock inte det som är min största känsla. Jag tänker ge mig själv en stor klapp på ryggen för nu har jag varit duktig! Igår var det vasaloppet och jag har tillsammans med ett gäng på mitt gym genomfört vasaspinningen! Den startar när starten för vasaloppet går och sen jobbar man på tills målgång. Det är kanske inte lika jobbigt som att faktiskt köra själva vasaloppet men jag kan säga att man blir rätt så mör i benen efter 4h(!) spinning. För besväret har jag fått ett diplom, en mycket snygg T-shirt och en hiskelig stel träningsvärk i benen. Rumpan har klarat sig förvånansvärt bra

• Svanboet

lillalyckan - vilket kanonresultat!!

Helt underbart roligt att höra att du hittat till spinningen, min favvo ! Jag blir väldigt nyfiken på vad Midnattsloppet är?

• Svanboet

FINALLY! under 90!!! Ibland är det kanske bra att inte bry sig så mycket när man ändå står stilla. Har nu totalt skavt av 20.5kg på 42 veckor vilket känns helt ok. Har nu dryga hälften kvar till mål så det är bara att sätta full fart framåt.

******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
    Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.

Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -3,9 kg (66,6 kg).

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, sedan v.20 2009, vikt v10: 89.3 kg (-1.2)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 16/2 --> 68,5 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8). 9/2 v.3: 58,5 (+0,6 kg). 16/2 v.4 58,0 kg (-0,5). 1/3 v.6 58,5 kg (+0,5).8/3 v.7 58 kg (-0,5).

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...
    *********************************** ************************** ¨

• Svanboet

Tack alla för alla hurrarop och söttande utrop. Det är fantastiskt att faktikst få känna sig lättare än någonsin.

• Svanboet

Verkar vara lite deppstämning här inne nu...

Kom igen tjejer! Ni är ju knaonduktiga!

Sonja - du står i och grejar som en riktig dundermamam så varför inte vara nöjd med det. Att du orkar ens fundera på points är helt häpnandsväckande! Räkna du ut på ett ungefär vad du får i dig i dina snabba standardrecept så får du bättre koll men grubbla inte om det är "för mycket".

Malin - De veckorna tycker jag också är svårast att hålla sig på mattan och med tanke på hur mycket hormoner som stormar runt i kroppen så är det väl inte konstigt att man är sugen p allt utom morot. Låt det som varit vara och se framåt. Än finns det tid och än finns det anledning att börja på nytt. Sätt upp en inspirerande bild på kylskåpet eller skriv upp ett inspirerande motto så kanske det blir lättare.

tågjäntan - +/-0 är ju kanonbra! Häng inte läpp för det för sen blir det mycket bättre nästa vecka. Känns det som om du blirt mindre är ju allt som det ska! Visst känns det på lite olika ställen och ibland "syns" ingen skillnad fast där är en enorm skillnad. Och alla tappar vi vikt på olika ställen olika fort. Jag har trots allt sån tur att jag verkar tappa ganska lika runt om men i min grupp på VV finns en tjej som tappar typ massor runt magen och på armarna och väldigt lite på rumpa och lår så alla varianter finns!

lillalyckan - ska hålla tummarna för dig! Det är ju meningen att det ska fungera bra bara man fyller i sin CL varje dag. Jag har faktiskt slarvat denna vecka men jag är på semester i Sälen och har tokjobbigt på jobbet så nu äter jag det som sällskapet lagar och är mycket glad för att jag får stå på ett par skidor stora delar av dagen.

Så kom igen nu tjejer så tar vi en till vecka vid hornen och tar oss igenom den med bravur!!

• Svanboet

Stående ovationer!! *klapp,klapp,klapp*

Fantastiskt resultat!

lillalyckan skrev 2010-03-15 22:40:27 följande:
    -1.4! Så nu har jag gått ner de där tre kilona som jag gick upp för två veckor sen! Känns toppen, nu ligger jag på ett minus från min startvikt och det går åt rätt håll nu Nu jäklar!
  • Svanboet

Åh hujja! Jag är imponerad! Hur är det med fötterna? Du fryser inte va?

ThereseStefan skrev 2010-03-15 16:03:42 följande:
    Hej tjejer. Hoppas att veckan har gått bra för er. För mig så börjar den närma sig det STORA datumet. Nästa fredag vigs vi!!! Har tyvärr inte gått ner något i vikt men tränar flitigt ändå. Orkade springa 38 minuter samt lite gym därpå idag. Är riktigt stolt över mig själv. Lycka till alla för en vidare toppenvecka!!!
  • Svanboet

Sonja - låter som en bra taktik att börja fylla i dagen redan på morgonen. Prova kanske också att förplanera dagen i grova drag.

Spinning kan vara mer förbränningsinriktad än Aerobic men jag har bara en sak att säga... Gör det DU gillar mest! Det viktga är att du tycker det är roligt och tar i annars är det ingen nytta med träningen! Själv är jag såld på spinning och jag tar i så jag droppar av svett varje gång. Speciellt gillar jag Activio eftersom det ger mig bättre koll på puls och ansträngning. En rejäl morot tycker jag. Prova båda träningarna och välj det som känns bäst/roligast och variera om du vill det.

• Svanboet
    Tänkte mest på att börjar närma sig dagen D...
    ThereseStefan skrev 2010-03-16 17:02:03 följande:
    Nejdå, det går fint även om jag behöver nya löparskor. De börjar bli gammla nu. Säkert efter alla mil jag har sprungit de senaste två åren :)
  • Svanboet

Enastående startk!!

Att du har det i dig - hoppas du känner att du är värd mer än "gofika" och nu verkligen har satt dig själv i första rummet

Sonja68 skrev 2010-03-17 11:59:47 följande:
    Nekade go´fika igår med varm choklad. Bra va'?!
  • Svanboet

Ska snart på mitt möte och vet att det kommer plus eftersom jag varit på semster, inte skött träningen normalt och inte alls kollat på ett enda pointsvärde utan ätit utan förbehåll. nu blir det till att försöka ta tag i situationen igehn coh verkligen räkna så jag inte förbli över 90 mycket länge till. Jag som precis spräckt gränsen

Får kanske dra nytta av att sambon är hemma och sjukskriven ett tag framöver. Han får sköta markservice och jag kan njuta av god och välkomponerad mat om jag bara handlar hem den.

• Svanboet

Kryper till korset och erkänner - jag har gett upp!

Jag har så otroligt lite lust att göra detta just nu, jag vill int ens gå och träna. vill bara sitta hemma i soffan och småäta, gärna sånt med socker i...

Har bestämt mig för att det får bli en liten paus. Jag ska använda denna tiden fram till "omstarten" till att planera min mat och min vardag så att jag kommer vara bättre rustad igen när jag börjar på nästa etapp. Den etappen kommer vara 5 veckor lång så då får jag en belöning när den är slut.

• Svanboet

Tack alla mina vänner för stödet, det värmer hjärtat

Jag får väl lov att känna mig korrigerad. Jag ger inte upp som i att jag slänger in handduken och lägger på mig mina kilon igen utan att jag orkar inte räkna, orkar inte träna orkar knappt komma ur sängen och allt jag gör är att försöka klara jobbet som just nu är väldigt påfrestande och kräver oerhört med tid. Det blir ett tag framöver men sen lugnar det sig igen och jag kan återgå till mina "korrekta" vanor. Försöker ändå tänka på att äta det jag vet är av bättre kvalitet och alltid ha grönsaker till maten.

• Svanboet

lillalyckan - jag vet hur du känner dig! Jag känner likadant, ganksa ofta. Då är det viktigt att tillåta sig själv den känslan och sen jobba vidare från den utgångspunkten.

Själv har jag itne ens tittat åt programmet sen jag "gav upp" och nu känner jag ett stort behov av att komma igång igen men det passar sig inte just nu. Jag är rädd för att det kommer fortsätta att inte passa sig och att jag snart är långt över 90 igen Jag ska under denna vecka försöka se över mina möjligheter och omständigheter och försöka få till en omstarti nästa vecka. Just nu är jag bara trött och vill sova, godis vill jag inte ens titta åt denna vecka så det är väl det som är bäst med påsken

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5