Inlägg från: dreams can come true |Visa alla inlägg
  • dreams can come true

fy för pappas nya fru

HJÄLP!!!
    min pappas nya fru är vidrig. Min pappa är underbar! han är snäll och väldigt omtänksam, jag har alltid varit pappas flicka.

Han gifte om sig för 3 år sedan och jag gav hans nya fru en ärlig chans. Nu har hon varit väldigt otrevlig mot mig och min lillebror, hon har dessutom snackat skit om min mammas släkt(som hon inte känner).

I sommras var min fästman och jag på inflyttningsfest hos dem och om jag skall vara ärlig så verkade det som hela hennes familj hade svårt att hantera alkohol.
    Hon hinkade i sig vin och var smällfull, henes 2 söner var packade och satt och diskuterade högt och livligt.

VI VILL INTE HA HENNE ELLER HENNES SÖNER PÅ VÅRT LILLA FAMILJEBRÖLLOP!! HUR GÖR VI?!?!

• Svar på tråden fy för pappas nya fru
  • dreams can come true

ah det hade varit något...men han verkar inte fatta hur det ligger till med det hela och tror att han skulle bli väldigt sårad då han tycker så mycket om henne.... Tack för tipset! vi planerar bröllop till sommaren/hösten 2011 så jag har ett tag på mig att komma på en bra formulering

• dreams can come true

bra skrivet, om det där med att stå för det i efterhand. lär ju bli hell on earth och jag kommer kanske förlora kontakt med min pappa...så det kan ju vara värt att suck it up fast jag helst inte vill göra det på den dagen jag sett fram emot i alla år.

Min mammas släkt är underbar och även mina kusiner och resten på pappas sida, INGEN har nåt gemensamt med hans nya fru och därför är jag rädd för att det skall bli stelt....kom på en annan sak....VAR placerar man henne vid middagen?!?! hon får inte komma i närheten av honnörsbordet kan jag säga redan nu!

tack för alla era stöttande inlägg, detta ligger tungt på mina axlar då min bror och jag tagit väldigt illa vid oss av hennes beteende

• dreams can come true

vi har träffat henne och umgåtts med henne många gånger och till en början var hon helt okej. jag fixade en bröllopspärm till henne inför deras bröllop och jag hjälpte henne hitta brudklänningen. det är bara den senaste tiden som hon visat en annan sida. först valde jag att ignorera det hela för jag trodde att jag inbillade mig men när hon fortsatte med sina elaka kommentarer,hintar och snäsningarna åt oss blev jag mest ledsen. Framförallt för att min pappa är så go. Han säger aldrig emot henne och han skulle aldrig snacka skit om min mammas familj.
    men han har som sagt gjort sitt val. Det blir till att bjuda henne och hope for the best.

Svar på tråden fy för pappas nya fru