• Mangos

Snälla hjälp! Råd, fotografering!

Vi betalade 8000 kronor för en timmes vanlig porträttfotografering och en timmes fotografering i och utanför kyrkan. För det priset fick vi tre fotografer som tog bilder från olika vinklar och kunde ta ögonblicksbilder och gruppbilder utanför kyrkan. Vi fick även en bok på 24 sidor med utvalda bilder i och alla bilderna högupplöst på ett usb minne som vi kan framkalla och förstora som vi vill.

Tycker att det är klart värt det fundera på att betala lite extra för att få bilderna högupplösta då det är väldigt dyrt att göra kopior, förstoringar och tackkort hos fotografen. Det blev många fina julklappar av våra ögonblicksbilder!

• Mangos
    varelse skrev 2010-01-09 21:15:51 följande:
    [citat]
    Det blir i Sala Silvergruva.

Har ni kollat weddingbook.se, tror att de fotat bröllop där förut.
  • Mangos
    varelse skrev 2010-01-10 09:09:55 följande:
    Yes, vi har kollat på dem, tack för tipset! De är dock ganska dyra. Vi har också kollat på Jan Storm. Det är de enda jag vet om som har erfarenhet av att fota i den miljön. Har inte hittat några fler, men har visserligen inte letat sådär superengagerat heller än eftersom vi gifter oss först 2011.
    Det var dom vi hade och vi är supernöjda.
  • Mangos
    varelse skrev 2010-01-10 09:09:55 följande:
    Yes, vi har kollat på dem, tack för tipset! De är dock ganska dyra. Vi har också kollat på Jan Storm. Det är de enda jag vet om som har erfarenhet av att fota i den miljön. Har inte hittat några fler, men har visserligen inte letat sådär superengagerat heller än eftersom vi gifter oss först 2011.
    Det var dom vi hade och vi är supernöjda. Det viktigaste är ju att det känns rätt för er när ni väljer fotograf. Lycka till med letandet och planeringen.
  • Mangos
    varelse skrev 2010-01-11 08:08:23 följande:
    Okej! Var gifte ni er och hur mycket betalade ni för fotograferingen? Du behöver såklart inte svara, jag är bara extremt nyfiken av mig. Det är kanske också bra att veta hur länge ni hade fotograferna med, om ni bara tog porträttbilder eller hade dem med en längre stund under dagen eller kanske tom hela dagen, för annars säger inte priset så mycket.
    Vi gifte oss i Västerås i somras. Hade fotograferna först en timme för porträttfotografering och sedan var de med en timme vid vigsel och utanför kyrkan. Där tog de gruppbilder och ögonblicksbilder. Betalade 8000kr. Fick ca 350 bilder högupplöst på ett usb (både oredigerade och redigerade) o en fotobok i det priset.
Svar på tråden Snälla hjälp! Råd, fotografering!