• Lexy

    CAMBRIDGE kuren - tråd 16. Alla nya och gamla se hit!!

    Då har man kört 3 veckor på ren kur och måste säga att de sista 2 dagarna har varit de jobbigaste. Vet inte om de kan bero på att jag har delat upp påsarna i 6 port istället för 3. Jag har varit sugen på typ allt och vet ni hur mycket reklam som har med mat att göra på tv =/ Blir till och med sugen när de äter något i en film eller tv-serie :D Ska nog testa att ändra tillbaka till 3 port om dagen istället, men kanske spä ut påsarna mer så jag inte får tillbaka illamåendet.

    Imorgon blir det vägning och mätning och det är alltid kul!

  • Lexy

    Tack :)

    Efter 3 veckor på ren kur så har jag gått ner totalt 9.5 kilo. Det måste jag ändå vara mycket nöjd med :) Plus att jag har klarat av mitt första delmål att komma under 100 kilo. Så nu väger jag 2 siffrigt igen :D


    jemmaj skrev 2010-03-22 06:41:14 följande:
    Hoppas allt går bra =).. haha jag skulle tagit min sista tre påsar igår ..men tog det i lördags och trappade upp i söndags haha såg allt mat och ush nej, plus att jag började må väldigt dåligt lycka till med vägning och mätning :D
  • Lexy

    Tack tack :)

    Jag önskar att jag kunde äta, är så sugen på mat :D Men jag ska fortsätta. Jag tar en dag i taget. Jag vill ner till 75 kilo så jag vill ta så mycket jag kan av den vikten med ck.


    jemmaj skrev 2010-03-22 12:05:25 följande:
    Många grattis till att ligga på två siffrigt, kan tänka mig att det känns helt underbart..:D bra gjort på tre veckor 9,5 kg nästan 10 kg kan man säga juh :D hur blir det nu då..upptrappning med mat eller fortsätter du kanske med ren kur ett tag till?
  • Lexy

    Här var det lugnt i tråden.

    Jag är inne på dag 27 snart har 4 veckor gått!!! Inte har den sista veckan varit lätt, har haft lust att avbryta kuren ett antal gånger. Men jag hänger fortfarande i där.

    Hur går det för en andra?

  • Lexy

    Haha rätt så många kilon kvar :D Jag har gått ner 10,9 kg hittills (ställde mig på vågen imorse) Om jag klarar 1 hg till imorgon så har jag gått ner 11 kilo på 4 veckor.

    Det är bra att du står på samma vikt, många går upp sina vattenkilon direkt :) Jag avundas dig som får äta!

    Jag har satt upp som mål att klara 11 veckor på ren kur och sedan blir det upptrappning med kombinerat.

    Just nu är det jobbigt varje dag men jag hoppas det bli lättare :)


    jemmaj skrev 2010-03-28 11:37:48 följande:
    Hur går det Lexy? Hur många kilon kvar nu..? Jag hade det riktigt jobbigt, dem två sista dagarna på ren kur... ush man vill bara äta, man längtar till maten..:D men du fixar detSjälv står man kvar på vikten som jag slutade vid ren kur runt 67 men idag var det 68 , iof så hade jag en ätardag igår :P har bestämt att jag unnar mig lite gott på lördagar,igår var de lite mkt..men det är ingen fara, har ett par påsar kvar och tänkte ta påsarna idag .. men vill juh ner de sista kilona, så efter påsk så blir det ren kur i kanske 2 veckor beroende på hur mkt jag går ner...Säg till hur det går och ge inte upp nu när du är så nära dina 4 vecokr, det är starkt att hålla på med ren kur :D
  • Lexy

    Vad kul så att jag kommer att ha någon mer att lida med på ren kur :D Låt mig veta när du kör igång igen så ska jag vara med och peppa!

    Jag väger mig bara en gång i veckan, men denan vecka kunde jag inte hålla mig. Så nej jag har inte stått stilla något, inte än iaf :) Jag förstår dig att stå stilla i 10 dagar kan inte ha varit kul =/ Men det är lite därför jag inte väger mig varje dag, då slipper jag den ångesten.

    Du har rätt, har jag kommit så här långt så kan jag faktiskt fortsätta :D Det är ändå en sådan liten del av mitt liv jag väljer att göra detta.


    jemmaj skrev 2010-03-28 14:24:20 följande:
    Du fixar det Lexy...:D har du kommit så långt så kan du fortsätta...:Dja det känns skönt faktiskt.. jag trappade endast upp med mat faktiskt , men jag åt inga stora portioner, sen har det hjälpt att promenera, men har ej gått ner något , utan stått stilla men det är bättre än inget, men igår hade man en ätar dag så idag är det cambridge, men jag kommer igång med den någon gång efter påsk med ren kur, då får man peppa på varann :D Hoppas du går ner mer än 1 hg tills imorn :D håller tummarna och även om du inte gör det så har du hittills gjort ett grymt jobb :D men du har inte stått still något eller..? Kan lova dig att när jag började äta, så var det inget speciellt, haha alltså det enda jag tänkte var : jag kunde lika gärna fortsätta med cambridge eftersom jag nu var tvungen o börja laga mat haha och det är inte alltid så kul tyvärr för min del.. Men stod juh stilla i vikt i nästan 10 dagar och då kändes det juh så onödigt och dyrt..så kompisen föreslog att jag började äta och sen ca 1 månad senare köra på igen för o få bort det sista...Du kommer fixa detta, skirv på här bara om det är något , jag kikar in ofta :D
  • Lexy

    Grattis grattis!!! :)


    emersson skrev 2010-03-28 19:04:23 följande:
    Hej allihopa :) nu har jag äntligen nått första delmålet, väger nu 64,7 dvs under 65 :) Verkar som min kropp tycker om kombinerad kur ist för ren...så nu är det 5 kg kvar sen är jag i mål :):) Hoppas nu att jag fortsätter gå ner bara...uppdaterar här i veckan hur det går..
  • Lexy

    Hej jag fick samma problem. De första veckorna var jag inte illamående men de sista 2 veckorna har jag varit illamående varje dag. Jag testade att dela upp påsarna men det hjälpte bara en dag och sedan kom illamåendet tillbaka =/


    angel72 skrev 2010-03-29 10:48:37 följande:
    HJÄLP!!! Jag fixa tre dagar sedan började jag må illa och vet inte vad som hände ! Kan det har varit magsjuka ? Men jag mår illa så fort jag ska ta en drink tips på vad jag ska göra ? Hjälp ?
  • Lexy

    4 veckor har passerat och vikten hamnade på 97,7 kilo så en total viktminskning på 11,4 kg. Jag har även gått ner 12 cm i midjan. Jag är mycket nöjd :D

    Nu är det resten kvar .....:)

  • Lexy

    Dag 33 av 77 här :) Det går sakta men säkert.

    Vad härligt att se att jag inte är den ända som ska genomlida påsken på ren kur :)

    Glad påsk på er!

  • Lexy

    Go brorsan :D Jag ska vara här och peppa dig också!

    - 12,4 kg hittils


    jemmaj skrev 2010-04-02 23:02:54 följande:
    hahah snart hänger jag på med ren kur oxo..snart men inte än... jag vill inte men jag ska jag ska..har min bror som ska TVINGA MIG DE FÖRSTA TRE DAGARNA...lär behövas :DHoppas allt går bra med ren kur :D hur många kg har du gått ner hittills :D
  • Lexy

    Festade faktiskt till på 10 räkor och ett glad påskmust light på påskafton. Gissa vad, ketosen bröts inte :D Den enda som reagerade konstigt va min mage :p

    Nu har jag kört 5 veckor *jippi*

  • Lexy

    Välkommen ni som är nya till tråden :)

    Efter 5 veckor på ren kur så blev det en total viktminskning på 13,2 kilo och det är jag mycket nöjd med!

    Nu är det bara 6 veckor kvar ;)

  • Lexy

    Äntligen!!! Jag har väntat på att du ska göra igång igen :D Hur går det?

    Välkommen KB4ever :) Jag är inne på dag 37 nu och jag är lite rädd för att börja äta igen. Precis som du säger hur ska jag undvika att stoppa allt i munnen när jag väl börjar äta igen. Jag har nästan 6 veckor kvar att förbereda mig mentalt på den biten.

    Lycka till tjejer!


    jemmaj skrev 2010-04-06 17:36:40 följande:
    Ladies and gentleman, idag började jag min ren kur på CK ..och snart är dagen över och det känns skönt, har inte varit jobbigt alls men tråkigt då jag faktiskt ätit i två veckor hahah och nu börja igen ,och förhoppningsvis står jag INTE still i vikt för länge nu som jag gjorde sist gång, vet inte hur länge jag kör ren kur men förhoppningsvis till målvikten mellan 60-62 kgSÅ jag börjar från ca 67 kg Har min bror som fyskiskt pepp hemma, han har lovat att slänga ut mig från köket under de två till tre första dagarna haha..:D men det ska nog inte vara någon fara då jag nyligen körde detta..men men för säkerhetenskull haha Men tar gärna emot mer pepp härifrån lär nog behövas inför morgondagen tror jag haha
  • Lexy

    jemmaj
    Vad kul att det går bra och jag hoppas kilona rinner av dig. Inte för snabbt dock så du slutar med ren kur ;)Jag dricker bara vatten, inget annat. Jag har en vattenflaska med mig var jag än gång, har blivit min kompis :D Men det finns folk som dricker té, kaffe, funlight och lightläsk för att få i sig vattnet. Jag dricker mer än 3 l vatten annars mår jag inte bra. Jag är inne på dag 38 och imorgon klockan 12 har jag gått exakt halva tiden, så då har jag 5,5 veckor kvar sedan är jag klar med mina 11 veckor! :D Dag 38 och minus 13,6 kilo :)

    KB4ever
    Kvällarna var värst för mig också, att sitta och småäta framför tv. Jag hoppas det beteende försvinner för mig också. Jag är inne på min sjätte vecka och har gått ner 13,6 kilo hittills, ska köra totalt 11 veckor så jag har en del kvar :)

    Lycka till, klara dig bara igenom de första tre dagarna så kommer det gå som en dans på rosor :)

  • Lexy

    Dag 3 för en del här :D Hur går det för er?

    Jag har precis kommit tillbaka från en löprunda, inte så långt bara 2 km...men det är väl alltid något :) Vågar inte ta i för mycket när man går på ren kur.

    Gissa vad!!? Jag har mindre än hälften kvar nu :D :D :D

  • Lexy

    Vad kul att det går bra :) När jag började nu så gick de första dagarna riktigt bra, hade min första svacka efter 2 veckor tror jag.

    Jag håller med man är väldigt trött så man orkar inte lika mycket på ren kur. Jag kör styrketräning på gym varannan dag också så jag får min träning :) Jag har en träningskompis men går även dit själv när hon inte har tid. Tycker det är skönt med lite egentid.

    Heja heja :D


    jemmaj skrev 2010-04-08 19:48:22 följande:
    Det går faktiskt väldigt bra, konstigt nog.. hmm borde man vara orolig och tro att femte dagen är värst hihiJag brukar ta powerwalks på morgonen, och går rätt snabbt men nu med ren kur så blir jag mer trött och orkar inte gå lika snabbt, lite tråkigt men kul att du tar en löprunda, spela roll om det är 2 km eller 10, vilket som är det riktigt bra hur mycket du än springer/joggar.. önska jag hade ork till det faktiskt men min kropp är extremt trött ... men kör du annan träning också..vill själv göra det men tråkigt när man tränar själv på gym :P
  • Lexy

    Jag styrketränar för att förhindra framtida skador. Jag har ett väldigt statiskt arbete så att kunna förebygga framtida skador är för mig väldigt viktigt. Nu under kuren så kör jag även för att muskelförlusten inte ska bli så stor :)

    Duktig du är som morgonpromenerar! Jag är så himla trött på morgonen att jag skulle inte klara av det :)

    Wow bara 5 kilo kvar! Det är strålande :D Grattis grattis! Jag hoppas inte du står still heller, är inte kul när man kämpar så utan resultat =/ Det går sakta men säkert här, tappat 14,2 kilo nu :) Ja det är verkligen skönt att kunna räkna ner även fast det är ett par veckor kvar!


    jemmaj skrev 2010-04-09 11:26:32 följande:
    Vad kul med styrke träning.. är det för att bygga upp muskler eller endast viktnedgång? :)Dag fyra och det rullar på, fick min morgon promenad så det känns skönt och måste skriva detta , är så glad. :D Sen jag började ren kur första gången alltså 1 mars och körde tre veckor, tog paus i ca två veckor och är igång nu, har jag gått ner sammanlagt nästan mkt mkt snart 7 kg :D fast det inte känns så på kroppen men wihooo :D 5 kg kvar nu :DHoppas bara man inte står still nu som sist gång .. Hur går det själv då? Måste kännas skönt att du inte har lång tid kvar med kuren..:D och perfekt tajming till sommaren som snart snart är här :P :D
  • Lexy

    Jag tar det väldigt lugnt med träningen så jag inte hamnar i en situation så jag måste avbryta kuren. Jag har varit yr och illamående under vecka 3 och 4 så det var ganska jobbigt men jag tog det lugnt och tog en dag i taget...Sakta men säkert :)

    Vad kul att det går bra, det är så det ska vara :) Se bara till att klara helgen nu!


    KB4ever skrev 2010-04-09 12:21:06 följande:
    Hej Lexy, Vad skönt att du bara har halva tiden kvar! :D Och dessutom orkar du springa, det är inte illa!Än så länge är jag inte så slut lr trött förutom lite yrsel, men jag får väl se hur kroppen reagerar på söndag på gymmet. Vad skönt att du slapp ha det jobbigt förän v3. Det verkar vara väldigt olika på hur man mår under kuren. Själv mår jag jättebra! Är inte speciellt hungrig längre, har inte haft ont i huvudet lr nåt. Bara lite slut på morgonen men det försvinner efter en kopp kaffe. :) Lycka till i helgen och håll oss uppdaterade om hur det går. Det är inspirerande att höra när någon klarat så länge som du gjort. :)
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd 16. Alla nya och gamla se hit!!