Inlägg från: ella2011 |Visa alla inlägg
  • ella2011

Hur ordna kompis som borgerlig vigselförrättare?

Hej!

Har några saker om borgerliga vigslar som jag tänkte höra om ngn kan svara på. Är det någon som vet hur man ordnar så att en kompis kan viga mig och min fästman i en borgerlig vigselceremoni? Har hört att det går att ordna. Om inte det går, är det någon som vet hur långt innan man måste boka en borgerlig vigselförrättare i Stockholmsområdet?

Sedan undrar jag också om någon har erfarenheter av borgerlig vigselceremoni på Nordiska Muséet och isf vad ni tyckte om det? Vet att man kan hyra stora salen där och ha bröllopsceremoni.
    /Ella

• Svar på tråden Hur ordna kompis som borgerlig vigselförrättare?
  • ella2011

Tack så jättemycket för era svar!! Var verkligen bra att veta. Vi får fundera på om det är någon mening med att försöka ansöka om att en av våra bästa kompisar ska få bli vår vigselförrättare eller inte, verkar ju inte vara så stor chans att det skulle gå. Men, det är sant, man kan alltid prova

Ja, kanske får bli att vi tar en halv-kändis som en känd politiker istället. Det skulle i och för sig vara ganska roligt, roligast kanske om gästerna inte vet om det och blir överraskade när de ser vem det är som ska viga oss.

Vad bra att få höra om någon som har varit på en vigsel på Nordiska muséet! Nu blev jag ännu mer intresserad av att gå och kolla in deras lokaler.... ska försöka övertala fästmannen, han tycker det verkar lite väl stort där. Lycka till ni med med planeringen!

Svar på tråden Hur ordna kompis som borgerlig vigselförrättare?