Inlägg från: varelse |Visa alla inlägg
  • varelse

Trött på allt skrock!

Hej.

Kanske lite OT, vet inte, men hursomhelst:

Är det någon mer än jag som är trött på allt skrock man läser om vigslar/bröllop? T ex:

- Paret skall inte vigas på en måndag, onsdag eller fredag om äktenskapet skall bli lyckligt

- Ju närmare brudparet står varandra under vigseln, desto lyckligare blir deras äktenskap

- Den som säger "Ja" högst blir den som kommer att bestämma i förhållandet

- Röda kläder betyder att man legat med brudgummen, gula kläder att man är svartsjuk på bruden

Och det fortsätter och fortsätter och fortsätter i en evighet... Jag är bara så less på det! Någon mer som är less? Eller tror folk på det här "tramset"?

• Svar på tråden Trött på allt skrock!
  • varelse
    Niini skrev 2010-01-10 11:41:22 följande:
    Vissa kan vara rätt kul tycker jag medan andra bara är löjliga. Skrock är ju också dethär med något nytt, gammalt, lånat och blått.. Men många försöker faktiskt klara av det, även jag för jag tycker det är en kul lite utmaning :)
    Ja, det kan det ju vara! Och ser man det så, så betraktar man det ju inte riktigt som skrock utan just som en utmaning istället. Man kan ju också se det som ett sätt att involvera andra i bröllopsdagens bestyr, i och med något lånat etc. Men den där kommer väl från USA eller liknande? Och då kan det låta: "Something old, something new, something borrowed, something blue and a penny in her shoe". Låter obekvämt att springa runt med ett mynt i skon hela dagen!
Svar på tråden Trött på allt skrock!