• sun moon

Vad gör man?? Obs, långt inlägg

Svärföräldrar kan vara knepiga. Din blivande man reagerar kanske inte för att det anses normalt för dom att inte visa sina känslor mer öppet? Men jag tycker att du ska prata med honom hur du känner det.

För mig är det tvärt om, jag tycker att min mor hade kunnat visa lite mer glädje men när hon fick reda på det blev hon mest fundersam :P men men min relation till min familj är inte speciellt bra.
    Svärmor undrade mest när vi skulle skaffa barn och jag sa då att vi inte skulle ha barn och att detta hade vi pratat om från början. Detta blev hon mindre glad för :P med orden "man är inte bättre än man kan ändra sig och xxxx är ju så barnkär" Dessa orden svider..

• sun moon

Min mor har inte hört av sig alls sedan vi berättade att vi skulle gifta oss :P Riktigt, riktigt tråkigt.. det är nu 2 veckor sedan vi berättade det. Kanske är hon fortfarande "ledsen" över att ha förlorat sin förra svärson, vad vet jag.. blir ganska irriterad när jag tänker på det.

Min svärmor är jobbig på ett annat vis. Tänker på sitt eget bröllop och blir ledsen (svärfar dog för 5 år sedan) En hel del "så ska det vara" t.ex. att min BM ska fixa brudbuketten.

Men men var stark och gör bröllopet till ert bröllop och se dom som vanliga gäster, så ska jag göra ;)

Svar på tråden Vad gör man?? Obs, långt inlägg