Vad gör man?? Obs, långt inlägg
Här planeras bröllop för fullt. Men nu orkar jag snart inte mer.... Det är nämligen så här att jag ska gifta mig med en underbar kille. Vi passar så bra ihop och allt har klickat. Nästan allt... Vi förlovade oss förra vintern och min familj var överförtjust. Alla var jätteglada och gratulerade oss. Hans familj var likgiltig. Ett grattis fick de knappt ur sig. Jag brydde mig inte så mycket då, för jag var själv jätteglad.
Nu när bröllopet börjar närma sig (gifter oss i maj) så är mina föräldrar exhalterade. De har sparat pengar som vi ska få, pratar allmänt mycket om bröllopet och längtar.. Jag är första barnet liksom min blivande man alltså tycker man att det borde vara extra kul och spännande. Men, nej... Fortfarande är hans föräldrar likgiltiga. Precis som om inget speciellt händer. De planerar en stor renovering av huset i maj, nämner inget för den övriga familjen om bröllopet osv.. Alltså helt likgiltiga.. Varför???? Är inte detta en stor dag även för de??
Jag vet inte vad jag ska känna, göra, tänka.. Min blivande reagerar inte, ser inget. Jag har inte pratat med honom om det, för att jag är rädd att han tar det på fel sätt.. Hur kan det ha blivit så fel?
För övrigt verkar de gilla mig, så jag tror inte att det är något personlig mot mig. Men vad ska jag göra?