• majsan801

Uppsala brudar 2010

Här är en tråd för oss som gifter oss runt uppsala 2010. Här delar vi med oss av tips och råd.

28/5 2010 Majsan801

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 10:37
    7/8 2010 sörön10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 10:44
    FEBRUARI:
    HannaBanani 20/2
    Jessan och Robbans bröllop (obest. datum)

APRIL:
    emeliemarietherese 24/4

MAJ:
    frksmilla 15/5
    ZandraPatrik 22/5
    Kathiz å Kimmo 22/5
    Majsan801 28/5
    Tattoo82 29/5

JUNI:
    Meii 12/6
    Plutten 12/6
    jenba 25/6
    Lejoninna1 26/6

JULI:
    Serafine 17/7
    Tina86 17/7
    bröllop i Uppsala 2010 31/7

AUGUSTI:
    Sörön10 7/8
    Linaaa 14/8
    bröllop 21aug 2010 21/8
    Sommarbrud2010 21/8
    DoJ 28/8

SEPTEMBER:
    FruHögstadius 25/9

OBESTÄMDA DATUM:
    Fårävvör 21/5 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-03 20:41
    sanna2010 18/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-17 15:23
    Miacia 2010 31/7 prel

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-17 15:24
    Malls 28/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-09 19:17
    FeMa 28/6 2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-13 19:15
    Uppsalabrud2010 17/7 2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-18 16:23
    Lenblo 19/6

• Svar på tråden Uppsala brudar 2010
  • majsan801

Sörön10 hur många lakan behöver du då? Jag gifter mig i maj och kommer ha en hel del lakan till försäljning.

• Plutten2010

Vad skönt att det har tagit fart i tråden igen! Blir glad när jag ser att någon varit inne och skrivit! =)

Visade BlueNile för min sambo, kan ev bli så att han beställer morgongåvan därifrån! Tack för tipset Kathiz!

Tack också Linaa för tips om Ebay och västar! Ska ta en titt och se om det kan finnas nåt för oss där.. Står i valet och kvalet om han ska väst öht men det kan vara fint att ha nåt till kvällen när han säkerligen vill ta av sig kavajen.. Lite roligare att ha en väst ist f att bara ha skjortan.

• Kathiz å Kimmo

Ja, igår beställde vi väst, det blev en i ivory, lite svagt mönstrat. Så nu är det slipsjakt som gäller!

Kollar statusen på min ring då och då. Det är bara att hoppas att det går vägen. Men de har många fina saker på den sidan!

För övrigt rullar det på, har skickat de flesta inbjudningarna. Blev ett jävla liv på sambons bröder ang att barnen inte var bjudna. Det gjorde ju sambon väldigt ledsen! Himla skoj när andra ska diktera villkoren för vårt bröllop. Är fortfarande riktigt förbannad över det. Men TYVÄRR lutar det åt att vi får vika ner oss och det gör mig ännu argare. Tycker det är väääääldigt oförskämt. Men men, det är väl ett litet problem antar jag!! Förlåt om jag pajar stämningen, var tvungen att få ur mig det!

Ha det gott!!!!

• Linaaa

Katiz, tråkigt att bröderna bråkar för dig i killen. Men vad spännande att du beställt väst. Var beställde ni ifrån? Kan ju vara kul att höra sen när ni får den hur kvaliten o passform var mm.

• Linaaa

Majsan om ni får lakan över kanske jag skulle kunna få köpa några kommer eventuellt sakna en sådär 10 st.

• Sörön10

Majsan, jag köper så många som möjligt tror jag!

Vanliga bord, hur många tror ni man behöver till 75 pers? Dukar alltså.. Har färgade löpare jag tänkt ha ovanpå!

• Sörön10

Min svåger bråkade också för att deras fyra vildbasar inte var bjudna! Vi struntade i honom för vi visste vad vi ville, och en vecka senare ringde han upp och hade lugnat sig! Hoppas det löser sig för er!

• Kathiz å Kimmo

Tack, behöver lite stöd. Hade han ringt mig så hade det inte varit ngra problem, men sambon är mkt snällare :)

Det svåra är att ena brorsan har supersvårt att få barnvakt, och den andra (han som bråkade) har inte det. Men man kan ju inte låta den ena ta med ungarna och inte den andra. Dessutom bor de 55 mil från Uppsala. Å sambon vill ju verkligen att hans bröder ska komma på bröllopet. Hade det varit upp till mig hade jag bett honom fara å flyga.

Vi får se, det löser sig väl, men han måste fatta att han inte kan bestämma över allt å alla. Han kommer aldrig få bestämma över mig iaf!!! Mowahahahaha!!!

Linaaa: ja nu kommer jag ju naturligtvis inte ihåg vad företaget hette, ngt m Paul tror jag. Det var hemmahörande i Usa iaf. Kan det ha varit Paul Malone?!
    Hur som, jag skriver å berättar ang. kvalité mm så fort vi får den!!

Ha det gott!

• mrsJR

Någon här som gifter sig i Öregrund?

Vi gifter oss där nästa år och vill gärna få lite tips inför planeringen då vi inte bor där. Undrar framför allt hur ni gjort med frisör, blommor och catering. Tar ni det ute på plats eller i Uppsala?

Svar på tråden Uppsala brudar 2010