• majsan801

Uppsala brudar 2010

Här är en tråd för oss som gifter oss runt uppsala 2010. Här delar vi med oss av tips och råd.

28/5 2010 Majsan801

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 10:37
    7/8 2010 sörön10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 10:44
    FEBRUARI:
    HannaBanani 20/2
    Jessan och Robbans bröllop (obest. datum)

APRIL:
    emeliemarietherese 24/4

MAJ:
    frksmilla 15/5
    ZandraPatrik 22/5
    Kathiz å Kimmo 22/5
    Majsan801 28/5
    Tattoo82 29/5

JUNI:
    Meii 12/6
    Plutten 12/6
    jenba 25/6
    Lejoninna1 26/6

JULI:
    Serafine 17/7
    Tina86 17/7
    bröllop i Uppsala 2010 31/7

AUGUSTI:
    Sörön10 7/8
    Linaaa 14/8
    bröllop 21aug 2010 21/8
    Sommarbrud2010 21/8
    DoJ 28/8

SEPTEMBER:
    FruHögstadius 25/9

OBESTÄMDA DATUM:
    Fårävvör 21/5 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-03 20:41
    sanna2010 18/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-17 15:23
    Miacia 2010 31/7 prel

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-17 15:24
    Malls 28/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-09 19:17
    FeMa 28/6 2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-13 19:15
    Uppsalabrud2010 17/7 2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-18 16:23
    Lenblo 19/6

• Svar på tråden Uppsala brudar 2010
  • Sörön10

Har funderat på att byta men vi har kommit fram till att det inte finns några alternativ om vi ska få det bröllop vi vill ha.. så det är nog bara att äta bajsmackan.. suck.. =(

två års väntetid låter inte roligt.. jobbigt med en sådan deadline. vi har väl iofs också en sån, men får tömma iaf dagen efter..

• Lolenona

Hej!

Vad glad jag blev när jag hittade den här tråden :)
    Hoppas att det är ok att bara dyka upp på det här sättet.
    Jag och min sambo gifter oss i Uppsala den 5/6.
    Jag läser med nyfikenhet alla era inlägg och tips. Nästa vecka är det 4 månader kvar för oss och paniken börjar så smått att infinna sig. Jag återkommer troligen snart med en massa frågor då jag börjar inse hur mycket jag inte har koll på än...

//L

• frksmilla

Visst var det någon här som var intresserad av att köpa röda dukar? Jag har jättefina mörkröda löpare.

• majsan801

Välkommen Lolenona. Självkkart är det bara att fyka upp. Vi är inte så många som skriver aktivt i tråden. Själv tycker jag det är kanon att man kan tipsa varann.

• Plutten2010

Nej, här i tråden händer det inte alls mycket.. =( Tiden går ju, det är inte alls lång tid kvar nu! Härligt! =)

Jag har iaf bokat min vanliga frisör som ska komma från Sthlm och göra min frisyr hemma. Skönt med lite lugn och ro tycker jag.. Ska bestämma mig för hur jag ska göra med sminkningen.. Inte många som kommer hem och sminkar.. (vad jag vet)

Vi har bokat om hotell för bröllopsnatten, förut hade vi bokat Hotell Svava men nu har vi bestämt oss för Hotell Uppsala. Kommer få bra priser och så får vi (nja, vi betalar ju så klart) en egen brunch dagen efter..

• Kathiz å Kimmo

Hej hopp,

du har rätt Plutten, nu får vi blåsa liv i tråden. Vi har skaffat en liten valp så det finns inte så mkt tid över.

Just nu letar vi efter ring till mig och väst och slips till sambon. Troligtvis blir det från Ebay, prisskillnaden är enorm!!! Massor med hundralappar!

Nu i februari ska vi skicka iväg inbjudningarna och skicka hindersprövningen. Annars ligger vi nog ganska bra i fas tror jag!!! Snart bara tre månader kvar. Hua!

Ha det gott alla!!!

• majsan801

Hej nej det är verkligen lugnt här, det är tråkigt.

Sen jag skrev sist har jag lyckats med att få ut alla inbjudningskort. De kom fram förra veckan så vi har börjat få in några ja svar. Sen idag skickade jag in hindersprövningen och namnbyte. Jag ska efter mycket om och men byta till mannens efternamn. Behåller som kompromiss mitt namn som mellannamn. Jag byter från ett helt unikt namn till ett vanligt -ström namn. Barnen får byta de med, de heter som mig idag. Känns lite jobbigt men det är super viktigt för mig att vi heter lika och mannen vägrar och efter 14 års "tjafs" om vad vi ska heta så får det nu bli så här. Har börjat förlika mig med det nu.

• Sörön10

Ja vi kan väl försöka hålla igång! =) Det är så fiffigt, här kan vi ju tipsa varandra om lokala bra grejer! =)

Har inte skickat ut våra inbjudningar ännu, men har iaf gjort framsidorna! =)

• majsan801

Mm en av de sista stora sakerna vi har kvar är kostym till mannen. Känns som vi borde ta tag i det snart. Nån som vet om och när det börjar komma nya kostymer ut i butikerna. Han vill ha en grå och nu är det mest svarta.

• Plutten2010

Vi har också fått i ordning inbjudningarna, måste bara ändra lite i vår hemsida vars adress står i inbjudningarna.

Funderar också på att skicka in hindersprövningen men smolket i bägaren är ju det här med efternamn (för oss också)... Vi kommer inte överens.. =( Vi vill ju så klart ha samma efternamn men mitt efternamn är det bara 13 st som har så det känner jag att jag vill föra vidare. M2b har inget vanligt namn heller men jag tycker ändå att mitt är mer speciellt (min farfar tog det i unga dagar). M2b vill inte heller att våra framtida barn ska ha dubbelnamn så det är ingen lösning. Det enda alternativet verkar vara att vi tar ett helt nytt namn så att båda byter men det verkar ju vara en djungel.. *puh*

Det slog mig igår att jag ska göra min provfrisyr 9 dagar innan vigseln! Undrar om mitt kontrollbehov grejjar det.. ; )

Svar på tråden Uppsala brudar 2010